Supermodelele de mâine "curentează" azi

Supermodelele de mâine "curentează" azi

Cele mai "rele" maşini ale viitorului vor miza tot mai des pe propulsia alternativă - hibridă sau electrică.

Prinşi într-o realitate dominată de ştirile care urmăresc evoluţia cotaţiilor barilului de petrol şi creşterea aproape continuă a preţurilor carburanţilor la pompă riscăm să trecem cu vederea faptul că era electrică a automobilului este tot mai aproape.

O realitate evidenţiată şi la actuala ediţie a Salonului auto de la Frankfurt. De data aceasta, printr-o serie de supermodele care, atunci când nu propun un sistem de propulsie 100% electric, apelează cu încredere la tehnologia hibridă.

Artega SE. Versiunea 100% electrică a coupé-ului exclusivist german Artega GT mizează pe două motoare electrice, care dezvoltă 380 CP.

Pe piaţă din primăvara anului viitor (150.000 de euro), când va delecta cu demaraje solide (4,3 secunde până la"sută") pe distanţe de minim 200 de kilometri (autonomie maximă: 300 km). <iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/Faa8ZGd0aIM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

BMW i8. Deşi pare o navă spaţială, supermodelul german va putea fi văzut pe şosele peste numai doi ani.

Versiunea de serie, dotată cu un sistem de propulsie hibrid motor electric -motor termic (1.5 litri, trei cilindri) - va oferi 350 CP, un consum de 2,7 l/100 km şi un sprint 0-100 km/h în 4,6 secunde. <iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/3S3AHvkFreU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Rimac Concept One. Un supermodel croat 100% electric, care va fi produs într-o serie limitată, din 2013.

Datele oficiale vorbesc despre performanţe cu adevărat SF: 1.088 de cai-putere livraţi de patru motoare electrice, o autonomie maximă de 600 km şi 100 km/h (cu start de pe loc) în 2,8 secunde. <iframe width="560" height="355" src="http://www.youtube.com/embed/W_e1lUKImOw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Chevrolet Miray. Conceptul american vesteşte apariţia unui model sportiv decapotabil de mici diemensiuni.

Inginerii au gândit un sistem de propulsie compus din două motoare electrice şi unul pe benzină, supraalimentat, de doar 1.5 litri. <iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/L6fWvTfwfzc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiţi şi:

  • Şi se jură că: Ferrari nu va face niciodată maşini electrice
  • Maşinile puternice, tot mai curate
  • Cu o concesie minimă, maşina electrică poate fi şi practică
  • Demaraj dificil pentru maşinile electrice
  • Ce obstacole stau în calea autovehiculelor electrice
  • Cum vor să treacă nemţii la maşinile electrice
  • Câte maşini electrice s-au vândut în România
  • "Benzinărie" autohtonă pentru maşini electrice

Ne puteți urmări și pe Google News