Printre afacerile cele mai afectate de restricţiile de circulaţie care vor exista pe întreaga perioadă de desfăşurare a Summitului NATO sunt cele ale firmelor de curierat rapid care activează în Capitală.
Dincolo de speranţa că autorităţile vor gestiona bine traficul din oraş, companiile care, zilnic, transportă plicuri şi colete în orice colţ al Bucureştiului se aşteaptă la blocaje în trafic, întârzieri de livrări sau comenzi ratate. Conştiente că activitatea de curierat va fi perturbată în primele zile din luna aprilie, firmele caută soluţii şi fac strategii pentru ca livrările să fie efectuate cât mai aproape de condiţiile obişnuite. „Cu siguranţă activitatea va fi îngreunată din cauza restricţiilor de circulaţie. Probabil va trebui să facem de două ori acelaşi drum, pentru că vor exista şi companii care nu vor lucra în acele zile. Acelor companii le vom putea livra coletele abia după ce-şi vor relua activitatea“, ne-a spus Neculai Mihai, directorul general al firmei de curierat rapid FAN Courier. Măsuri „de avarie“ Cu toate acestea, el nu crede că zilele summitului ar putea provoca pierderi semnificative pentru companie. FAN Courier nu a luat niciun fel de măsuri speciale pentru zilele summitului şi va încerca să păstreze un climat specific unor zile obişnuite de muncă. Nici conducerea Curiero nu se aşteaptă să aibă pierderi din activitate. Potrivit lui Bogdan Cârcu, preşedintele companiei, „unele firme şi organisme guvernamentale nu vor lucra în acele zile şi acest lucru va reduce presiunea asupra operaţiunilor“. Pentru a face faţă condiţiilor speciale din timpul summitului, strategia celor de la Curiero este să se bazeze pe livrările prin scutere şi să aloce curieri special pentru livrările în zonele cu probleme. Eventualele întârzieri vor fi relativ puţine şi pe perioade relativ nesemnificative, consideră Cârcu. Ordinea, în mâinile edililor „TCE Logistică va funcţiona normal pe timpul summitului, însă suntem conştienţi, ca toţi bucureştenii de altfel, că vor exista întârzieri generate de restricţiile de circulaţie“, declară Sorin Sofian, director general al companiei. Acesta consideră că afacerile curierilor nu vor fi afectate dacă autorităţile vor reuşi să gestioneze bine circulaţia în acele trei zile. Pe de altă parte, conducerea Cargus se aşteaptă la „un deranj destul de mare“. „Vor exista zone în care nu vom putea face livrări, zone unde vom avea întârzieri de livrări şi de preluare a trimiterilor“, ne-a spus Bogdan Pilat, directorul executiv al firmei de curierat rapid. POTENŢIAL Piaţă de 250 de milioane de euro Piaţa de curierat rapid din România s-a cifrat, anul trecut, la aproximativ 180 de milioane de euro, potrivit estimărilor companiilor de profil. Acestea susţin că domeniul în care activează are în continuare un mare potenţial de dezvoltare. Din acest motiv, firmele de curierat mizează în acest an pe o creştere a pieţei de peste 30% pe partea de curierat şi cu 40% pe partea de livrări. Unele estimări ajung chiar la 250 de milioane de euro pentru 2008. Cele mai mari companii de curierat rapid din România sunt Cargus, care deţine 21% din piaţă, FAN Courier (19%) şi Curiero (10%). În Bucureşti mai activează firmele Alo Curier, Concorde, Pegasus şi Fastius.