În timpul verii, companiile aeriene majorează prețurile la biletele de avion, invocând incapacitatea de a suporta o nouă taxă de mediu impusă.
În 2023, s-au înregistrat cu 11% mai multe zboruri față de anul precedent, toate la prețuri mai mari.
Una din patru curse a fost operată de o companie aeriană low-cost, ceea ce conduce automat la o creștere a taxei de mediu asociată cu aceste zboruri suplimentare.
Biletele de avion, mai scumpe din cauza unei taxe de mediu
În lumina acestor aspecte, cea mai mare companie aeriană din Germania a indicat că prețul unui bilet de avion ar putea crește cu până la 75 de euro în această vară.
Luminița Roșca, consultant în domeniul mediului, a subliniat că marii poluatori ar trebui să suporte costurile pentru emisiile de carbon, fără să scumpească biletele de avion.
„Ei plătesc şi achiziţionează certificate de emisii de carbon, dar există în acest moment şi cote gratuite. Odată ce vor dispărea cotele gratuite, această taxă va fi de 160 de euro pe tonă”, a completat aceasta.
Wizz Air cere ajutorul guvernelor în această situație
În paralel, Wizz Air, cel mai mare operator low-cost din România, dorește ca statul să suporte costurile de mediu, astfel încât biletele de avion să nu se scumpească.
„Pentru a evita împovărarea pasagerilor cu costuri mai mari, solicităm guvernelor să ofere stimulente pentru a permite industriei aviatice să își atingă obiectivele de mediu mai eficient”, se arată în comunicatul transmis de WizzAir.
Nici Tarom, compania aeriană de stat nu vrea ca în plin sezon al vacanțelor să scumpească prețurile la biletele de avion și anunță că taxa va fi suportată integral.
„Costurile suplimentare generate de utilizarea combustibilului durabil pentru aviație sau de alte cerințe de mediu sunt suportate direct de către companie”, potrivit Tarom.
Conform datelor, avioanele private generează de cinci până la 14 ori mai multe emisii de carbon în comparație cu zborurile comerciale, potrivit observatornews.ro.