Zboruri anulate și întârzieri mari. Ce trebuie să facă turiștii

Zboruri anulate și întârzieri mari. Ce trebuie să facă turiștiiSursa Foto: Arhiva EVZ

În ultimele ore, turiștii s-au confruntat cu întârzieri ale curselor aeriene. Zeci de aeronave nu au ajuns la timp pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, iar unele zboruri au fost anulate. Situația dificilă apare și în alte state și are legătură cu vremea nefavorabilă din ultimele zile. Pentru a evita aceste neplăceri, ANAT le recomandă turiștilor să își rezerve biletele de avion doar prin agențiile de turism.

Zeci de zboruri întârziate. Ce trebuie să facă turiștii

În sezonul estival, traficul aerian devine aglomerat pe plan internațional. Astfel, mulți turiști sunr nevoiți să aștepte ore întregi în aeroport sau își pot pierde biletele. Pentru a evita aceste situații, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) le recomandă să apeleze la agenții de turism atunci când își rezervă zboruri.

Potrivit reprezentanților ANAT multe companii se confruntă și cu deficitul de personal. Acesta ar fi un alt motiv pentru zborurile anulate și întârzierile din ultimele zile.

Agențiile, obligate să găsească soluții pentru turiști

Turiștii care își rezervă biletele de călătorie prin agenții beneficiază și de protecția acestora. În cazul zborurilor anulate sau a întârzierilor mari, agențiile de turism au obligația să găsească variante de cazare sau alte facilități pentru clienți, fără vreun cost suplimentar.

Aeroportul Otopeni, zboruri anulate

Sursa foto: Facebook

„Companiile aeriene nu anunţă întotdeauna clienţii despre anulări sau întârzieri. În schimb, agenţiile de turism informează turiştii, asigurându-se că aceştia nu se prezintă la aeroport decât atunci când au o alternativă de zbor garantată”, susțin reprezentanții ANAT.

Zboruri charter. Motivul pentru care sunt considerate sigure pentru turiști

Reprezentanții ANAT le recomandă românilor să aleagă cursele charter, acestea fiind „printre cele mai sigure opțiuni de zbor”. Acestea se realizează cu aeronave închiriate chiar de touroperatori.

„Touroperatorii sunt obligaţi să asigure derularea zborurilor sau să ofere alternative, atât la curse charter, cât şi la circuite”, mai spun reprezentanții ANAT.

În cazul zborurilor anulate pasagerii pot fi despăgubiți de companiile aeriene.