Bechtel are nevoie de inca 1.500 de muncitori

Bechtel are nevoie de inca 1.500 de muncitori

Dupa noua luni de la suspendarea totala a lucrarilor la Autostrada Transilvania, pe 19 iunie 2006, compania Bechtel a reinceput excavarea la kilometrul 21, langa Tureni, judetul Cluj.

Odata cu redeschiderea santierului de la Savadisla, judetul Cluj, au demarat si angajarile. Pentru a gasi personal a fost organizata o bursa speciala a locurilor de munca. Modelul a fost urmat apoi si de judetele limitrofe. La sfarsitul anului 2006, la autostrada erau angajate aproximativ 1.400 de persoane.

Targuri speciale de joburi "Inceputul de an a fost bun, din 15 ianuarie pana pe 15 februarie am reusit sa angajam 522 de persoane, astfel ca, in acest moment, avem 1.935 de angajati. Pentru acest an mai avem nevoie de inca 1.500 de oameni", a declarat Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al companiei Bechtel. Potrivit acestuia, angajarile s-au facut la targuri de munca deschise in judetele Cluj, Alba, Bihor si Salaj.

"Deocamdata, cautam muncitori numai din zona Transilvaniei, iar daca nu vom gasi aici, ne vom extinde cautarile in restul tarii, in Muntenia, Oltenia, Banat. Ar fi bine sa lucram numai cu romani si sa nu fim nevoiti sa aducem muncitori din afara", a spus Sgarcitu.

Liderul CNS Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, spune ca salariul unui muncitor la Bechtel a fost stabilit, la negocieri, intre 690 si 1.230 de lei. Cu sporurile de vechime, de santier si plata dubla a orelor suplimentare se poate ajunge si la 2.000 de lei lunar, plus tichete de masa, pentru un program de zece ore pe zi.

Bechtel are nevoie, in special, de ingineri topografi, sefi de punct de lucru, deserventi echipament de piloti, maistri coloane de forare, supraveghetori statie de mixare, armaturi, podeti tubulari, maistri terasamente, maistri structuri.

"Pentru a atrage muncitori, incercam sa oferim pachete salariale cat mai motivante. In ceea ce-i priveste pe romanii plecati sa lucreze in strainatate, nu stiu daca sunt o categorie pe care sa o vizam. Aducerea lor in tara nu e principala noastra preocupare. Aceasta trebuie sa fie o politica guvernamentala. Noi ne concentram asupra muncitorilor care sunt in tara si nu au un loc de munca", a mai spus Bogdan Sgarcitu.

ATRACTIE

Somerii din Ungaria, invitati sa lucreze in Romania

Confruntata cu o acuta criza de forta de munca, firma Silmet Romania, cu sediul in Zona Industriala Pecica, a facut ieri oferte de munca in Ungaria. La selectia care a avut loc ieri in sediul primariei din localitatea ungara Batania s-au prezentat 50 de persoane care si-au depus CV-ul si care spera sa prinda un loc de munca platit cu 200-300 de euro, in Romania.

"Ideea s-a nascut ca o necesitate fireasca atat pentru noi, care avem nevoie de forta de munca, cat si pentru cei din Batania, unde e o rata ridicata a somajului", ne-a declarat viceprimarul orasului Pecica, Petru Antal.

Silmet Romania este filiala locala a unei companii italiene producatoare de caroserii si ornamente de masini si are contract cu marci cunoscute de masini, printre care Audi, BMW, Bentley, Ferrari sau Alfa Romeo.

In zona Batania, din cauza falimentului catorva fabrici, aproximativ 1.600 de muncitori au fost concediati deja, somajul fiind de peste 20 la suta, adica de 10 ori mai mare decat in Pecica. Din aceste motive, muncitorii unguri sunt dispusi sa vina sa lucreze in Romania pentru salarii de 200-300 de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News