Vicepremierul Dan Barna a declarat luni că este nevoie de susţinerea tuturor partidelor pentru construcţia de autostrăzi în ţara noastră prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar pentru România infrastructura rutieră este obligaţie de dezvoltare.

„În privinţa construirii de autostrăzi, aici e o chestiune de dialog politic şi de susţinere politică aliniată. România trebuie să fie fermă la nivel de mesaj politic în relaţiile cu Comisia Europeană, la nivelul tuturor grupurilor europarlamentare. Pentru România infrastructura rutieră este obligaţie de dezvoltare şi noi nu avem opţiunea – poate facem autostrăzi, poate nu le facem. Celelalte ţări europene nu au alocări pe programul acesta de redresare şi rezilienţă pentru că au deja făcute autostrăzile. Noi având acest deficit de dezvoltare, e foarte important să obţinem acest acord al Comisiei şi eu sunt optimist că vom obţine. (…) De aceea e nevoie de susţinerea tuturor partidelor. Am văzut PSD aproape iresponsabil atacând acest program. (…) Nu e vorba de susţinerea PSD, este vorba de un mesaj aliniat al acestei ţări, prin toate vocile, eu îmi doresc să fie susţinerea întregului spectru politic şi asta e o necesitate pentru România”, a spus Barna la DIGI 24.

El a adăugat că s-a convenit în coaliţia de guvernare ca pe acest subiect mesajul să fie cât mai unitar.

„Ar ajuta România dacă măcar pe componenta aceasta am avea un mesaj foarte clar – România trebuie să facă autostrăzi”, a afirmat Barna.

Întrebat dacă liderii coaliţiei vor avea întâlniri cu cei de la PSD pentru a cere susţinere pe această componentă a PNRR, Barna a spus: „Ne întâlnim frecvent. Suntem colegi în Parlament, e un dialog care există. Bine, am văzut în seara asta un mesaj hilar, cu nu ştiu ce îşi imaginau ei că nu ştiu cine merge la ei pe scări. Cred că nu au înţeles spiritul sărbătorilor de Paşte şi încercau să transmită un mesaj, dar serios vorbind şi cu foarte multă responsabilitate, România trebuie să aibă un mesaj foarte sincron pe ceea ce înseamnă infrastructura rutieră pentru ca aceasta să se regăsească în forma finală şi mai ales suntem statul care cere cea mai mare alocare pe infrastructură rutieră. E clar că trebuie să avem o poziţie şi argumente foarte puternice. Argumentele de fond sunt clare – nu s-a reuşit construcţia autostrăzilor timp de 30 de ani, e o oportunitate acum pentru noi, e o prioritate de ţară asumată ca atare”.

Comisia Europeană solicită ca autostrăzile care urmează să fie construite să aibă o componentă de mediu, cu păduri şi să fie dotate de-a lungul lor şi cu fibră optică, a menţionat vicepremierul.