Bani pentru românii care vor să înceapă o afacere. Care sunt condițiile pentru accesarea fondurilor
- Nicolae Comănescu
- 10 aprilie 2022, 14:15
Programul Start-Up Nation 2022, sesiunea a treia, ar urma să se lanseze cel mai devreme la sfârșitul lunii aprilie și cel târziu în prima jumătate a lunii mai. Anunțul a fost făcut de ministrului Antreprenoriatului și Turismului -Constantin-Daniel Cadariu.
Românii care au idei de afaceri și vor să înceapă un proiect propriu au ocazia de a accesa fondurile oferite prin programul Start-Up Nation 2022. Pentru acest lucru sunt necesare îndeplinirea mai multor condiții. Conform declarației ministrului Antreprenoriatului și Turismului -Constantin-Daniel Cadariu, sesiunea a treia a programului Start-up Nation ar urma să se lanseze cel mai devreme la sfârșitul lunii aprilie și cel târziu în prima jumătate a lunii mai.
Care sunt condițiile ce trebuie îndeplinite pentru accesarea fondurilor
Pentru accesarea programului de finanțare Start-Up Nation 2022, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, printre care:
– sunt înregistrate conform Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale;
– sunt IMM – au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro;
-au capital social integral privat;
sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice;
– asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
– codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa X) şi autorizat până la momentul plății ultimei cereri de rambursare/plată;
– sunt înființate de către persoane fizice 01 ianuarie 2020, inclusiv
– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării contractului de finanțare
– asigură o cofinanțare în procent de minimum 5% din valoarea eligibilă a proiectului.
– nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
– nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică
– creeză cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finantare și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin 2 ani după finalizarea implementării proiectului;
Solicitantii pot verifica eligibilitatea codului CAEN și punctajul pe care îl va primi codul CAEN cu care aplică.
Solicitanții pot beneficia de finanţarea nerambursabilă obţinută în cadrul Programului o singură dată.
Implementarea proiectului se consideră finalizată la momentul achitării ultimei cereri de plată/rambursare a ajutorului de minimis
Beneficiarii sunt obligaţi să asigure în favoarea Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului activele corporale achiziţionate prin program împotriva tuturor riscurilor, pe o perioadă de 4 ani (anul de implementare + 3 ani de monitorizare.
Beneficiarii nu pot schimba, la achiziţionare, activele pentru care au primit acordul de principiu, conform startupnation-consultanta.ro.