Bani pentru publicitate electorală de la AEP

Bani pentru publicitate electorală de la AEP

Ieri, pe ordinea de zi din Senat, s-a aflat o propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului.

Primele 15 televiziuni ca audiență și primele 10 posturi de radio vor fi finanțate de către AEP pentru a transmite mesaje educative către electorat, menite să îi încurajeze să meargă la vot. Procedura de informare va avea loc cu 60 de zile înaintea începerii campaniei electorale, iar televiziunile și radiourile vor putea să difuzeze zilnic între trei și șase astfel de mesaje. Pentru zonele în care minoritățile naționale ocupă mai mult de 20% din totalul populației, Televiziunea Română și Radio România vor difuza mesajele și în limba maternă a respectivelor comunități.

Întrebat de către reporterul Evenimetului zilei care este motivul pentru care presa scrisă este exclusă din această inițiativă, deputatul PNL, Gigel Știrbu, a declarat că s-a încercat acest lucru, însă, nu a fost posibil.

„Această inițiativă legislativă este făcută în strânsă colaborare cu AEP. Nu am găsit formule prin care să introducem și presa scrisă, și formule prin care să introducem și stațiile de televiziune independente. Pentru că au fost solicitări și din partea acestor stații de televiziune independente, gen televiziunile locale, spre exemplu, să fie introduse. Dar nu sunt organizate într-o formă asociativă, audiența lor și cota lor de piață nefiind măsurate, nu avem ceva palpabil prin care AEP să cuantifice, să răsplătească sau să hotărească care dintre ele sunt între primele 10-15 cu care AEP ar putea avea o colaborare. Neavând o astfel de organizare - nici presa scrisă, nici televiziunile publice - nu am avut efectiv ce să facem”, a declarat deputatul PNL Gigel Știrbu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Propunerea legislativă a fost adoptată în Camera Deputaților, inițiatorii acesteia fiind parlamentari din PSD, PNL, UDMR și PMP. Senatul este forul decizional.