Bacșișul livratorilor de mâncare, calculat în funcție de distanță și timp
- Ramona Rotaru
- 24 iulie 2023, 19:24
Livratorii de mâncare au participat la un sondaj care viza una dintre cele mai controversate probleme. Ei spun că bacșișul pe care clienții îl lasă ar trebui să fie calculat în funcție de distanța și timpul de livrare. O femeie a fost înjurată pentru că a dat prea puțin peste valoarea comenzii.
Insider a efectuat un sondaj în rândul livratorilor de mâncare, după ce o femeie a fost înjurată pentru că a dat prea puțin peste valoarea comenzii. Livratorul a fost concediat după incidentul cu femeia care i-a oferit 5 dolari pentru o comandă de 20 de dolari.
Majoritatea șoferilor care au participat la sondaj au declarat că valoarea de bază pentru un bacșiș bun este între 15% și 20% din valoarea totală a comenzii. Cu toate acestea mai mulți livratori de la mai multe platforme din domeniu au trimis e-mailuri Insider spunând că articolul a ratat un punct cheie. Bacșișul ar trebui să fie calculat în funcție de timpul și efortul necesar pentru a livra o comandă, spun șoferii.
Livratorii spun că circumstanțele livrării sunt cele care stabilesc dacă un bacșiș de 5 dolari pentru o comandă de 20 dolari este bun sau rău. Rutele lungi, traficul, parcarea cu dificultate și întârzierile la restaurant ar trebui să fie aspecte pe care clienții ar trebui să le ia în calcul atunci când vor să dea bacșiș.
Bacșișul livratorilor de mâncare
Curierii își folosesc propriile vehicule, cu tot cu asigurare, benzină și alte costuri de întreținere, iar uneori o comandă de 20 de dolari nu acoperă aceste cheltuieli, se plâng șoferii.
Mai mulți livratori au declarat că analizează în mod constant distanța, timpii de călătorie și timpii de așteptare pentru a-și maximiza câștigurile. Unii au început chiar să le ceară clienților bacșișuri mai mari înainte de livrare, dar sunt și cazuri în care totul rămâne doar la stadiul de promisiune.
Reprezentanții companiei DoorDash au declarat pentru Insider că șoferii cu care colaborează pot alege între două variante: câștiguri în funcție de timp sau în funcție de ofertă. Ultima opțiune ia în calcul factori precum distanța sau timpul de livrare.
Patrick Schoonover, un fost șofer DoorDash, a declarat că, în general, clienții ar trebui să se gândească la livrări ca la un serviciu care este separat de comanda de mâncare.