Avionul în care a murit Adrian Iovan avea 37 de ani
- Mihnea-Petru Pârvu
- 21 ianuarie 2014, 10:12
Aeronava, construită în România, era în perfectă stare de funcționare, ultima evaluare tehnică având loc acum o lună de zile. Adrian Iovan pilota avionul în calitate de voluntar.
Avionul Britten Norman Islander BN2, cu indicativul YR-BNP, care s-a prăbușit ieri în Munții Apuseni aparținea Școlii Superioare de Aviație. Potrivit informațiilor de pe site-ul acesteia era singurul avion de acest tip, în flota instituției mai aflându-se patru avioane Cessna C172 S, patru Cessna SP NAV III, două elicoptere Robinson BETA II și două elicoptere Eurocopter EC 120 B Colibri. Unicul aparat de zbor, de acest tip, al Școlii de Aviație a fost fabricat în România, în anul 1977, sub licență, la Roamero. Prima înmatriculare Registrul aerian Român (n.r. – actuala Autoritate Aeronautică) a fost în 01.12 1978. Ultima evaluare a aeronavei s-a petrecut acum o lună la 20 decembrie 2013. Acest tip de avion se produce în Marea Britanie încă din din anii ’60. Pe site-ul globalplanesearch.com de vânzări de avioane second-hand, acest tip de avion se vinde cu prețuri între 135.000 dolari, din 1970 și 338.000, din 1980 de dolari. În acest moment pe site-ul citat sunt opt astfel de aparate de zbor la vânzare, din care doar două în Europa. Aeronava prăbușită era pusă la dispoziție gratuit către Ministerul Sănătății care o folosea în cazul unor zboruri umanitare și era pilotată de piloți voluntari. Potrivit unui comunicat al ministerului Transporturilor zborul umanitar avea loc în baza unui contract pe care Școala Superioară de Aviație îl are cu Serviciul de Ambulanță București-Ilfov. Pilotul Adrian Iovan deținea o experiență de peste 16.000 de ore de zbor și avea licențele de zbor în termen de valabilitate.