Standul României a prins un loc mai vizibil, graţie Palme d’Or-ului de anul trecut. Peste 70 de cineaşti şi producători români vin la festival.
Pentru al treilea an consecutiv, România îşi vinde filmele şi potenţialul cinematografic la Marché du Film al Festivalului de la Cannes, între 14 şi 25 mai. Ţara noastră va avea propriul pavilion în spaţiul Village Internaţional, locul unde vor negocia filme 8.000 de profesionişti din 93 de ţări.
Cu Palme d’Or-ul obţinut anul trecut de Cristian Mungiu, pavilionul a prins un loc „mai în faţă“: „Datorită Palme d’Or-ului, am putut negocia să ne mutăm pavilionul într-un loc mult mai vizibil şi cu siguranţă vom avea mult mai mulţi vizitatori decât anul trecut“, a detaliat Mihai Gligor, de la Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR), cea care amenajează, de trei ani, standul României. E pentru prima dată însă când e şi singurul organizator. Costurile participării noastre la Cannes - standul şi petrecerea de pe 16 mai - se ridică la 85.000 de euro. Din aceştia, 60.000 de euro provin de la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), iar restul de la Institutul Cultural Român din Paris şi sponsori privaţi. Doar chiria standului, o încăpere cu o terasă care dă spre plajă, de 40 m2, costă 20.000 de euro. Petrecere cu 300 de invitaţi „Încă negociem petrecerea, pentru că totul este extrem de scump. Ca să închiriezi un simplu cablu de internet te costă 50 de euro şi sunt foarte multe lucruri pe care nu le poţi aduce din România, eşti nevoit să le iei de acolo“, a explicat Mihai Gligor. Petrecerea românilor e programată pe 16 mai, imediat după premiera filmului „Boogie“ al lui Radu Muntean, în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs. „Vom da o megapetrecere pe plajă, exact în faţa Hotelului Carlton. Există o listă de circa 300 de invitaţi, de oameni pe care vrem să-i atragem: cât mai mulţi jurnalişti străini, toţi românii care se află în Cannes şi încercăm nişte VIP-uri, ca Alexandra Maria Lara, Thierry Frémaux, delegatul general al festivalului, Dieter Kosslick, directorul Berlinalei, Anamaria Marinca, Laura Vasiliu“, a adăugat managerul APFR. Delegaţie consistentă pe Croazetă Nu vor lipsi de pe Croazetă regizorul Cristian Mungiu, care va prezida, pe 19 mai, întâlnirea miniştrilor culturii din Uniunea Europeană, actorul Dragoş Bucur din „Boogie“ (echipa filmului va număra şapte persoane), regizorii Marian Crişan (în selecţia oficială cu scurtmetrajul „Megatron“) şi Ciprian Alexandrescu (secţiunea Cinefondation cu „Interior. Scară de bloc“). Scenariştii Răzvan Rădulescu şi Melissa de Raaf vor face „lobby“ pentru proiectul de film „Felicia, înainte de toate“, selectat în Atelierul Cinéfondation.
Potrivit listei de participanţi la Festivalul de la Cannes, vor ajunge pe Coasta de Azur circa 50 de producători români, printre care Tudor Giurgiu, Cătălin Mitulescu şi Ada Solomon. De asemenea, opt publicaţii autohtone îşi trimit jurnalişti la faţa locului. Toţi vor avea un punct de reper în Cannes, pavilionul României. Aici se pot programa întâlniri cu producători, interviuri, se pot obţine date despre cinemaul românesc, iar cei interesaţi pot consulta broşura „Shooting Romania“ şi pot viziona filme româneşti la stand. „Fiecare producător va veni pe Croazetă separat, dar îşi poate organiza oricând întrevederi la stand. Până acum 3 ani, eram singurii care nu aveam un loc al nostru“, a spus Gligor. AFACERI 1.600 de filme „de vânzare“
la Cannes Marché du Film al Festivalului de la Cannes este cel mai bun prilej de business pentru producătorii din lumea întreagă. Pe o suprafaţă de 6.000 m2 vor fi amenajate pavilioanele a 93 de ţări. Aici se întâlnesc, din 14 până pe 23 mai, peste 8.000 de profesionişti din cinema, care vor vinde/cumpăra mii de filme. Sunt programate deja peste 1.600 de vizionări.