Audienţa, un vis frumos pentru Romantica

Audienţa, un vis frumos pentru Romantica

După un an, postul este aproape de locul 30 în clasamentul TV în oraşe.

Romantica, proiectul grupului Realitatea-Caţavencu, aşteaptă Floriile pentru prima aniversare. La un an însă, audienţa medie a postului la nivel urban, pe zi, este între 13.000 şi 15.000 de telespectatori. În martie, era pe locul 27, iar după prima săptămână din aprilie, s-a dus pe poziţia 29.

La coadă

Romantica pornea cu mare pompă anul trecut, chiar de Florii, la începutul lui aprilie. După ce a dat transferul ultimilor ani în media prin „ruperea“ lui Teo de Pro TV (între timp, vedeta a plecat la Prima TV), noul canal din grupul Realitatea-Caţavencu îşi propunea să fie un post dedicat femeilor. Pe acest segment, ar fi luptat cu Acasă TV (grupul Pro) şi Euforia TV (Intact). Dacă despre concurenţa cu Acasă TV nici nu se poate pune problema (postul din grupul Pro are o audienţă de peste 16 ori mai mare decât Romantica!), televiziunea din grupul Realitatea se poate mulţumi că a depăşit Euforia TV.

Ne puteți urmări și pe Google News

În luna martie, cu o medie de 15.500 de telespectatori în mediul urban, Romantica se plasa pe locul 27, fiind după Telesport, AXN şi Eurosport. În aprilie, a căzut pe 29, cu 13.300 de telespectatori în medie.

Profilul telespectatorului arată că, într-adevăr, Romantica atrage femei (70% din public). Cele mai multe au educaţ ie medie, iar ca venituri, predomină persoanele care câştigă mult (44%). Mai mult de jumătate din audienţă are peste 50 de ani.

„Pavarotti din Banat“, bula de oxigen

Seriale de mare succes la prima lor difuzare pe TVR, în anii ’90, „Dallas“ şi „Doctor Quinn“ au fost aduse pentru a atrage publicul pe staţia de nişă. Audienţa lor este mult peste media postului, dar totuşi modestă: 40.000- 50.000 de telespectatori. După plecarea lui Teo de la Romantica, talk-show-ul de seară a rămas „Pe contre“, cu Ana Maria Prodan şi cu performanţe puţin peste media staţiei - 18.700 de telespectatori.

Ieşirea din rând a postului Romantica a fost „Pavarotti din Banat“. Decizia inspirată de a difuza competiţia din Spania câştigată de Costel Busuioc a adus o medie de 103.000 de telespectatori în mediul urban şi un vârf de peste 300.000 la finala din 12 martie.

Remus Andrei, directorul editorial, vede însă evoluţia postului în termeni optimişti: „Romantica nu are o dinamică mai puţin competitivă decât alte televiziuni româneşti lansate după 2000.