Viața la bloc. Regulile pentru șefii asociațiilor de proprietari cel mai des încălcate

Viața la bloc. Regulile pentru șefii asociațiilor de proprietari cel mai des încălcate Primăria Craiova atenţionează asociaţiile de proprietari. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Asociațiile de proprietari din Craiova vor fi nevoite să spună dacă preşedinţii şi membrii comitetului executiv sunt proprietari şi dacă au cazier. Măsura a fost impusă de Primăria Craiova.

Asociațiile de proprietari din Craiova vor avea de dat mai multe explicații

Mulţi reprezentanţi ai proprietarilor nu deţin un act de proprietate, fapt confirmat în urma controalelor efectuate de inspectorii primăriei. Mai mult decât atât, alții nici măcar nu au calitatea de proprietar membru care să fi semnat Acordul de asociere al proprietarilor.

Prin urmare toate actele juridice semnat şi întocmite de către aceştia încalcă legea asociaţiilor de proprietari. Conform acesteia din urmă, doar proprietarii, dar şi membrii semnatari ai Acordului de asociere au dreptul de a vota, de a candida, de a alege şi de a fi aleşi în structura organizatorică a asociaţiei respective.

„Toţi proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au dreptul să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a asociaţiei de proprietari, să îşi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică a asociaţiei de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie sa aibă capacitate deplină de exerciţiu”, se spune în art. 27 din Legea 196/2018.

Ne puteți urmări și pe Google News

Viața la bloc

Primăria Craiova le-a cerut asociaţiilor să transmită mai multe informații

Astfel, până la data de 29 februarie, asociațiile de proprietari din Craiova au fost nevoite să ofere mai multe informații:

„Până cel târziu 29.02.2024 veţi înainta autorităţilor publice locale prin adresă scrisă documentele. Acestea trebuie să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de persoanele alese în funcţia de preşedinte. Se aplică, de asemenea, și în cazul membrilor comitetului executiv”, se arată în adresa transmisă de primărie.

Pe lângă informațiile de mai sus, asociaţiile de proprietari trebuie să transmită primăriei copii după acordul de asociere. Pe aceste acorduri trebuie să fie evidenţiate persoanele în cauză sau după caz, acte doveditoare privind proprietatea sau adresă din partea asociaţiei în care să fie menţionate datele de identificare ale unităţilor imobiliare însoţite de copii ale cererilor de înscriere în asociaţie.

bloc

„Reprezentanţi ai proprietarilor care nu au calitate de proprietari”

Asociaţiile de proprietari vor trebui să transmită primăriei modificările ce pot interveni pe parcurs:

„Sunt reprezentanţi ai proprietarilor care nu au calitate de proprietari. Sunt, de exemplu preşedinţi care nu deţin o proprietate în cadrul asociaţiei. Sunt asociaţii care nu au acord sau statut, ori nu le-au actualizat.

Sunt asociaţii care nu deţin actele de proprietate ale membrilor. Toate aceste documente trebuie actualizate, în acest sens am cerut respectivele documente”, a precizat Adriana Câmpeanu, director executiv în Primăria Craiova.