Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, a declarat că va exista o perioadă de tranziție în care se va putea pleca în străinătate la fel ca și până acum, până când va deveni obligatoriu certificatul COVID.
Arafat a vorbit despre modul în care vor putea pleca în străinătate românii, începând de joi, când va intra în vigoare certificatul COVID.
„Există o perioadă de tranziție în care poate să plece așa cum se pleca și până acum, adică cu certificatele pe care le au cetățenii. Este o perioadă de tranziție până la momentul în care va fi obligatoriu”, a spus Raed Arafat.
Conform declarațiilor acestuia, condițiile pentru fiecare stat unde se dorește să se călătorească se găsesc pe site-ul MAE.
De asemenea, documentul de vaccinare din România, testul sau faptul că s-a trecut prin boală rămân valabile în această perioadă de tranziție, la fel ca și până acum, informează Antena3.
Cum se obține certificatul digital UE privind COVID
Începând cu 1 iulie, cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID de pe noul portal web dedicat, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție, începând de joi, platforma https://certificat-covid.gov.ro. Interfața aplicației este intuitivă, iar în mai puțin de 10 pași, poate fi obținut certificatul:
1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail. 2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei. 3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”. 4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare. 5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit.
Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat. 6. În funcție de categorie, se completează:
Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ. 7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID. 8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.