ANPC: Sancțiunile pentru încălcarea drepturilor consumatorilor pot ajunge până la 4% din valoarea cifra de afaceri

ANPC: Sancțiunile pentru încălcarea drepturilor consumatorilor pot ajunge până la 4% din valoarea cifra de afaceri

Companiile din România preferă să plătească amenzi și să înșele în mod repetat consumatorii. Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Marius Pârvu, a afirmat că este nevoie de o modificare a legislației în domeniu care va prevede înăsprirea sancțiunilor pentru companiile care încalcă drepturile consumatorilor.

ANPC a lansat, luni, în dezbatere publică, un proiect de ordonanța de urgenţă care prevede înăsprirea sancțiunilor pentru încălcarea drepturilor consumatorilor, acestea pot ajunge până la 4% din valoarea cifrei de afaceri a companiilor.

„Principalele beneficii pentru consumatori care reies din prevederile proiectului de OUG pe care l-am pus în dezbatere publică pe site-ul anpc.ro sunt restituirea sumelor percepute în temeiul unor clauze declarate de către instanţă ca fiind abuzive; în cazul produselor alimentare provenite din ţări non-UE, acestea vor fi introduse pe piaţă în urma unei analize de conformitate, efectuată de ANPC, prin structurile sale", a arătat Pârvu.

În plus, personalul ANPC va avea capacităţi sporite de testare a produselor de pe piaţă, lucru menit să contribuie la gradul general de siguranţă a cetăţenilor în calitate de consumatori.

"Pentru o mai bună informare a consumatorilor, operatorii economici sancţionaţi vor fi obligaţi să afişeze pe uşa de la intrarea principală în unitate, pe o perioadă de 30 de zile, o informare cu privire la măsurile aplicate prin actele de control", a declarat Marius Pârvu, conform agerpres.ro