ANI a finalizat un proiect privind depunerea declaraţiilor de avere în format electronic. Georgescu: "Pune pentru prima dată baze de date să lucreze împreună"

ANI a finalizat un proiect privind depunerea declaraţiilor de avere în format electronic. Georgescu: "Pune pentru prima dată baze de date să lucreze împreună"

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a finalizat un proiect finanţat din fonduri europene care va permite depunerea declaraţiilor de avere şi interese în format electronic, fiind vizate aproximativ 300.000 de persoane.

Noul sistem îi va ajuta pe inspectorii de integritate să proceseze mai repede informaţiile din declaraţiile de avere şi interese şi să descopere mai uşor eventualele conflicte de interese şi incompatibilităţile.

"Am pornit de la ideea că analiza declaraţiilor de avere va trebui făcută în sistem automat electronic, în aşa fel încât toate declaraţiile de avere şi interese care se depun să treacă printr-o analiză preliminară. Această analiză preliminară se poate face doar cu baze de date foarte bine construite. Proiectul nostru a fost implementat în perioada februarie 2012 - februarie 2014, a costat aproximativ patru milioane de euro şi pune pentru prima dată baze de date să lucreze împreună într-o facilitate de analiză independentă, automată", a declarat joi preşedintele ANI, Horia Georgescu, în cadrul unei conferinţe de presă. Pasul următor: "Promovarea unei iniţiative legislative" El a precizat că pasul următor este promovarea unei iniţiative legislative, prin care persoanele vizate să fie obligate să depună declaraţiile de avere şi interese în format electronic, arătând că există susţinere în acest sens de la Guvern pentru promovarea unei ordonanţe de urgenţă.

Proiectul implementat de ANI permite completarea declaraţiilor electronice în două moduri: online şi offline. Varianta online va puntea fi utilizată numai dacă deponentul are o semnătură electronică calificată. 326 de persoane au fost instruite În varianta online, declaraţia de avere se va descărca de pe site-ul ANI, apoi o persoană desemnată din fiecare instituţie publică va completa câmpurile electronice, cu datele persoanelor vizate, având la îndemână şi un ghid, care va da posibilitatea utilizatorilor să nu mai greşească. Apoi declaraţia va fi trimisă la ANI, unde informaţia, inclusă într-un cod de bare, va fi extrasă şi analizată automat, având la dispoziţie şi datele de la Fisc şi Registrul Comerţului.

În cadrul proiectului au fost instruite 326 de persoane care asigură implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi interese şi au fost certificaţi cinci inspectori din cadrul ANI ca investigatori financiari internaţionali.

Ne puteți urmări și pe Google News