Fiind un subiect despre care s-ar putea scrie deja volume groase (legat de jocuri subterane, interese absconse, consecinte societale majore), incerc azi doar o schita de abordare a subiectului denumit generic Amnistie, lasand dezbaterilor consecutive pe subiect rolul sa aprofundeze viabilitatea posibilitatilor expuse, cu participarea necesara a specialistilor si a vectorilor publici ce pot gandi inca constructiv si realist despre viitorul nostru. Asadar, sa vedem cum stam legat de acest subiect:

Cetatenii Romaniei (adica cei ce muncesc si-si platesc taxele, fiind constienti de drepturile si obligatiile lor, si voteaza atunci cand considera ca pot fi reprezentati) : dezamagiti de cvasi-inutilitatea manifestarilor lor publice sau de pe retelele de socializare, au constientizat in ultimii 2 ani ca nu doar majoritatea PSD-ALDE le batjocoreste optiunile civice, ci ca suntem sub presiunea unui joc penal transpartinic, cu complicitatea inclusa a unor oameni din justitie si servicii secrete ce-au compus STATUL PARALEL;

Justitia:  dezagregata ''de facto''; sistemul compus de oamenii din justitie, de la procurori simpli pana la judecatorii CCR si de la ICCJ, se afla intr-un razboi intern dur, care va genera in foarte scurt timp o criza instalata si vizibila ''de pe Luna''; santajele reciproce, combinatiile sulfuroase inter-tabere, disperarea unor vinovati de a-si salva pielea cumva (vezi cazurile DNA Ploiesti, Oradea, posibil Brasov!), vor aduce in atentia opiniei publice toata putreziciunea unui sistem care s-a instalat post'89 pe minciuna condamnarii la moarte a lui Ceausescu si pe dictatura subtila si eficienta a kaghebistilor din structura de justitie;

Politicul: disperat ca nu a putut emite solutia care sa-i scape de belele definitiv politicienii vinovati, acest sistem incearca acum sa-l proiecteze pe Dragnea ca fiind vinovatul lor de serviciu pentru ''ineficienta'', in conditiile in care acestuia i-a fost pusa pe tava toata puterea politica , iar reprezentantii sistemului baronilor il tin acolo la varf de peste 2 ani, ca doar-doar va rezolva amnistia si gratierea; tot mai multi insa il banuiesc pe Dragnea, cu argumente (!), ca nu doreste si n-a dorit niciodata amnistia, fiind doar un reprezentant ''conspirat'' al fostului stat paralel, care are misiunea clara ''sa-i abureasca'', iar in paralel Dragnea sa fie asistat pentru o procedura de ''salvare personala'' obtinuta prin metode subterane, ce-au la baza in primul rand dosarele de santaj dur la adresa unor procurori sau judecatori ce vor avea misiunea finala sa-l scape pe Daddy, si doar pe el (!); si-astfel si puterea lui Dragnea in PSD se va perpetua, in detrimentul baronilor ce vor ramane cu dosarele-n brate;

Capitalistii romani: atatia cati au mai ramas, acestia sunt puternic frustrati vazand felul in care ei sau partenerii lor de afaceri romani au fost cercetati, judecati sau condamnati, iar pentru fapte similare reprezentantii corporatiilor multinationale n-au fost nici macar chestionati; ii revolta si faptul ca multi ''politicieni conectati'', aflati in dosarele lor ca si suspecti sau complici, au fost extrasi cumva ''cu penseta'', nemaipatind nimic si slujind azi cauze publice ce dezavantajeaza in continuare capitalul national; ca sa nu mai vorbesc despre maxima frustrare a afaceristilor romani, care-au devenit victima penala ''de serviciu'' exact cu complicitatea acestei clase politice pe care-au finantat-o si-au adus-o la putere in ultimii cca 25 de ani;

Cu acest tablou descris pe scurt, devine relativ limpede cam ce-ar dori cele 4 categorii enumerate mai sus: cetatenii Romaniei, ar vrea ca vinovatii sa returneze la buget banii furati, iar cei din combinatia penala politicieni-oameni de afaceri-ofiteri din servicii-procurori-judecatori sa fie pedepsiti fie prin disparitia din viata publica si/sau puscarie; cei din justitie, constienti de pericolul mortal care-i paste, si-ar dori o reechilibrare rapida a sistemului lor si o incetare rapida a razboiului fratricid instalat, cu consecinta clara a respectabilizarii actului de justitie; politicienii ar vrea sa ramana si activi politic si cu banii furati in buzunare, aici e simplu de la Dragnea si pana la Orban, trecand prin Kelemen si Ciolos, cu toti ai lor; capitalistii romani nazuiesc clar sa ramana-n afaceri cumva si sa nu faca puscarie.

Acum, avand in vedere acest context si perspectivele, as descrie care sunt posibilitatile pe care le avem pentru 2019, urmand sa le aprofundam in viitor probabilitatea:

1. ''Fara amnistie, fara pace interna''

Amnistia sa nu fie data, posibilitate reala mai ales in conditiile preluarii presedintiei rotative a UE; in lipsa unei alternative politice solide si agregate organizational la actuala clasa politica, acest fapt va genera o mobilizare maximala a sistemului baronilor transpartinici spre a-si perpetua exponentii prin alegeri, cu fortaj teribil pentru finalul de an, atunci cand vor dori ''un presedinte al LOR'', care sa-i scape macar in 2020; in oglinda, cetatenii Romaniei vor incerca sa actioneze public si legitim si-n 2019, dar in lipsa unor exponenti puternici si corecti, dar si fara mijloace mediatice suficiente prin care sa se exprime public, pot repeta din pacate si-n 2019 scenariul inficient ce s-a derulat in 2017 si 2018.

2. '' Scapa toti, nu plateste nimeni''

Amnistia sa fie data in forma ''clocita'' deja in laboratoarele penalilor, prin care toti cei vinovati scapa si nimeni nu plateste nici sumele devalizate de la stat, si nici prin disparitia din viata publica sau puscarie; aceasta posibilitate genereaza criza totala in justitie, decredibilizarea TUTUROR institutiilor statului, razboi fratricid in strada, degradare decisiva a statutului international al Romaniei, instalarea la butoanele puterii de orice fel a unor corupti-bogati, dominati de complexul vinovatiei si huliti public.

3. ''Sa plateasca toti, dar fara puscarie''

Am evocat aceasta solutie pe care o consider realista inca de la inceputul toamnei, prin care, s-ar putea intampla urmatoarele: pachetul de prevederi referitor amnistie sa cuprinda ca orice politician ce alege sa beneficieze de consecinte, sa nu mai poata candida la vreo functie in statul roman (presedinte, parlamentar, primar, consilier judetean sau local, etc.) timp de 2 mandate , putand reveni prin 2028, dar fiind posibil sa activeze politic intre timp strict in interiorul partidului sau; in al doilea rand, toti cei indicati si dovediti c-ar fi devalizat bugetele (in urma unor expertize corecte si clare!), sa plateasca catre statul roman intreg prejudiciul, impreuna cu o ''amenda financiara'' consistenta, comparabila cu paguba, care sa fie practic pedeapsa pentru faptele lor; in mod clar, cetatenii Romaniei ar fi compensati pecuniar pentru pierderea suferita prin actul de coruptie, ramanand ca un soi de compensare morala sa existe prin oprobiul public la adresa celor vinovati; justitia s-ar calma, putand incepe sa-si reconstruiasca sistemul, in lipsa multor presiuni si santaje actuale; sistemul politic reprezentativ s-ar curata de cei mai vinovati, bogati sau corupti membri ai sai, cu un avertisment dur pentru cei ce vor veni; in fine, oamenii de afaceri romani isi vor fi invatat lectia necesara, ramanand ca doar cei mai inconstienti dintre ei sa mai repete greselile care i-au adus unde sunt azi.

Asa aratand tabloul schitat pe scurt si posibilitatile evocate, o dezbatere publica legata de aceste solutii, cu completarile de specialitate si viziunile suplimentare clar necesare, ne-ar putea lamuri ce-si doresc cu adevarat cetatenii si, mai ales, cum se pozitioneaza public cei din sistemele enumerate care sunt actorii dar si regizorii acestui joc, adica politicienii si cei din justitie.

 

Te-ar putea interesa și: