Amendă uriașă pentru una dintre cele mai mari bănci europene. Ce le-a făcut clienților care aveau credite

Amendă uriașă pentru una dintre cele mai mari bănci europene. Ce le-a făcut clienților care aveau credite

Barclays, una dintre cele mai mari bănci europene și a doua cea mai mare bancă din Regatul Unit, a primit o amendă drastică pentru rele tratamente aplicate clienților săi în plină pandemie.

Barclays, una dintre cele mai mari bănci europene și a doua cea mai mare bancă din Regatul Unit, a fost amendată, pentru „proasta tratare” a clienţilor care au întâmpinat dificultăţi financiare după ce au primit un credit. Amenda este una fabuloasă și se ridică la 26 de milioane de lire (aproape 29 de milioane de euro), potrivit Financial Times.

FCA, autoritatea de supraveghere financiară din Marea Britanie, a stabilit în urma unei analize de specialitate, că banca nu a acţionat cu profesionalism în condiţiile în care clienţii au întârziat să îşi plătească creditele.

Banca „a închis ochii" la problemele grave ale clienților

Potrivit FCA, în cele mai multe cazuri, Barclays a preferat pur și simplu să ignore motivele care au justificat restanţele înregistrate de clienții săi. BBC precizează, de asemenea, că banca ar fi putut să gestioneze mai bine problemele clienților săi, nu să înrăutățească lucrurile așa cum s-a întâmplat. Printre clienții afectați se numără persoane ale căror rude au murit sau cărora le-au fost refuzate planuri de refinanțare. De asemenea, angajații băncii nu au făcut eforturi pentru a discuta cu fiecare client care s-a confruntat cu probleme și nici nu au căutat alternative pentru a nu crește dobânzile creditelor restante.

Autoritatea de supraveghere financiară a analizat perioada aprilie 2014 - decembrie 2018, când banca a oferit persoanelor fizice și micilor întreprinzători credite de consum. Unii clienți s-au văzut în imposibilitatea de  a-și mai plăti ratele, iar Barclays nu a dat dovadă de preocupare și abilitate în rezolvarea problemelor acestora, a stabilit FCA. Potrivit anunțului oficial, Barclays ar fi știut de problemele din sistem și de controale încă din 2013, însă nu a fost interesată să rezolve situația până la finalul lui 2018.

"Firmele trebuie să trateze consumatorii de credite într-un mod corect, chiar și atunci când aceștia se află în dificultate", a declarat Mark Steward, în numele FCA. Instituția mai precizează că le cere instituțiilor de credit să demonstreze toleranță și atenția cuvenită clienților aflați în întârziere sau în dificultăți financiare. În caz contrar, un client aflat sub presiune financiară ar putea ajunge să plătească un împrumut de credit de consum în detrimentul unei datorii prioritare, cum ar fi o ipotecă, impozitul municipal, pensia alimentară și facturile de utilități.

Explicația Barclays, un exercițiu de PR?

În replică, purtătoarea de cuvânt a băncii incriminate a declarat: "Barclays este o instituție de creditare responsabilă și facem toate eforturile pentru a oferi soluții bune clienților noștri. Am dori să ne cerem scuze clienților pentru că nu am asigurat nivelul de servicii pe care ar fi trebuit să îl avem".

Aceasta a adăugat că banca a făcut modificări sistemelor și proceselor sale cu scopul de a corecta problemele. Mai mult, majoritatea clienților care au fost impactați de tratamentul băncii au fost deja contactați, a mai precizat aceasta. Barclays s-a oferit inclusiv să restituite dobânda la dobândă și penalitățile aplicate rău platnicilor.

Sursa: BBC

Ne puteți urmări și pe Google News