Alo, Fiscul? Am o nelămurire!

Alo, Fiscul? Am o nelămurire!

Cetăţenii şi firmele au transmis aproape 3.000 de întrebări, solicitări şi petiţii către ANAF în primele luni ale acestui an.

Modul de completare a declaraţiilor anuale de venit, termenele de depunere a declaraţ iilor, procedura de restituire a diferenţelor de impozit şi înregistrarea fiscală sunt subiectele care nasc cele mai multe întrebări pe care cetăţenii le adresează personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit reprezentanţilor instituţiei.

Din partea firmelor, Direcţia de Îndrumare şi Asistenţă a Contribuabililor (DIAC), din cadrul ANAF, primeşte întrebări care se referă în special la aplicarea prevederilor privind taxa pe valoarea adăugată (măsuri de simplificare, care sunt operaţiunile scutite de TVA, sfera de aplicare a dreptului de deducere), depunerea on-line a declaraţiilor, impozitul pe profit, precum şi modalitatea de completare a fişelor fiscale. Peste 1.100 de petiţii în trei luni În primele trei luni ale acestui an, angajaţii DIAC au primit 1.806 întrebări şi solicitări de clarificări de la contribuabili. Majoritatea dintre acestea (1.096) provin de la firme, iar restul de 710 de la persoane fizice. În plus, Direcţia de Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media a primit 1.135 de petiţii de la cetăţenii nemulţumiţi. Pe parcursul anului trecut, persoanele fizice au adresat Direcţiei de Comunicare din cadrul ANAF 7.458 de petiţii. La DIAC au ajuns, în 2007, 2.249 întrebă ri şi solicitări de lămuriri suplimentare de la cetăţeni şi 4.356 de solicitări din partea companiilor.

Întrebările ajung la specialiştii Fiscului pe diverse căi de comunicare, însă cel mai utilizat canal este telefonul, potrivit datelor pe anul trecut. Cei interesaţ i îşi trimit solicitările şi prin intermediul e-mailului şi scrisorilor sau se adresează direct la serviciile de asistenţă teritorială. „Răspunsurile sunt transmise pe acelaşi canal pe care au fost primite întrebările“, susţin reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a ANAF. Explicaţii la faţa locului Potrivit strategiei ANAF, care aplică practicile europene, cetăţenii şi companiile care au întrebări şi nelămuriri în privinţa declaraţiilor pe care trebuie să le completeze şi să le depună sau în privinţa oricăror probleme legate de Fisc se pot adresa personal unui funcţionar care are misiunea să le explice orice neclaritate. Aceştia lucrează într-un birou special, care se află în fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană şi a municipiului Bucureşti, precum şi în majoritatea administraţiilor finanţelor publice municipale-reşedinţă de judeţ.

„Pentru cazurile complexe se solicită punctul de vedere al direcţiilor de specialitate, astfel încât contribuabilii să obţină toate informaţiile necesare îndeplinirii cu uşurinţă a obligaţiilor fiscale“, spun reprezentanţii ANAF.

Ne puteți urmări și pe Google News