Creşte calciul riscul aceste boli?

 

Unele studii par să sugereze că alimentele bogate în calciu pot fi utile în prevenţia cancerului colorectal, iar suplimentele alimentare contribuie – în mică măsură însă – la recurenţa polipilor din intestinul gros. Dar o cantitate mare de calciu introdusă suplimentar în organism este legată totodată de creşterea riscului de cancer de prostată.

 

De ce să mănânci peşte!

 

Consumă peşte măcar de două ori pe săptămână. Acest aliment poate oferi protecţie în faţa cancerului? Peştele este bogat în acizi graşi omega-3. Studiile făcute pe animale a arătat că aceşti acizi graşi pot încetini formarea sau dezvoltarea tumorilor canceroase.

 

Usturoi, usturoi şi iar usturoi

 

Şi aceste alimente ar trebui să nu lipsească din dieta ta. Se pare că usturoiul poate diminua riscul în cancerul colorectal, potrivit mai multor studii. Împreună cu ceapa şi alte legume din aceiaşi familie sunt recomandate pentru efectele benefice asupra sănătăţii.

 

Pesticide şi ierbicide,  chiar pot cauza cancer?

 

Vegetalele şi fructele conţin niveluri scăzute din aceste chimicale, iar dovezile ştiinţifice arată că beneficiile consumului de legume şi fructe depăşesc riscul de a face cancer ca urmare a introducerii în organism a acestor mici cantităţi de substanţe chimice.

 

Ce trebuie să ştii despre sare

 

Pot cantităţile crescute de sare să mărească riscul de cancer? Studiile arată că mezelurile şi carnea procesată, în general, conţine cantităţi mari de sare şi că acest nivel crescut poate duce la apariţia cancerului de stomac şi de esofag. Sunt slabe dovezi care să arate că sarea din mâncarea gătită sau adăugată pentru a da un plus de savoare afectează sănătatea, scrie publika.md.

 

De ce să nu mai consumi zahăr

 

Zahărul creşete aportul caloric fără a exista dovezi potrivit cărora ar avea vreo substanţă nutritivă care să ducă la reducerea riscului de cancer. Însă zahărul duce la apariţia obezităţii, factor de risc în cancer. Zahărul alb nu se diferenţiază cu nimic de cel brun sau de miere.

 

 

Sunt sau nu buni antioxidanţii?

 

Corpul foloseşte anumiţi compuşi chimici pe care îi are sau sunt proveniţi din alimente – numiţi antioxidanţi – pentru a proteja ţesuturile şi celulele de distrugerile rezultate din oxidare.

 

 

Pentru că această distrugere este legată de creşterea riscului de cancer, anumiţi oxidanţi sunt consideraţi ca având efect protector, respectiv vitamina C, vitamina E, carotenoizi – vitamina A şi beta-caroten – precum şi fitochimicale – substanţe chimice provenite din plante.

 

 

Renunţă la suplimentele alimentare

Studiile făcute până acum par să sugereze că persoanele care consumă mai multe legume şi fructe – surse bogate de antioxidanţi – au o protecţie mai mare în faţa riscului de a dezvolta anumite tipuri de cancer.

 

Unele studii făcute pe antioxidanţii proveniţi din suplimentele alimentare nu au arătat că aceştia pot reduce din risc. Ba mai mult, au ajuns la concluzia că riscul creşte proporţional cu cantitatea de suplimente alimentare.

Recomandarea medicilor este aceea de ne lua antioxidanţii din alimente proaspete şi nu din suplimente alimentare.

 

Spune NU alcoolului

 

Medicii spun că alcoolul creşte riscul de cancer, riscul fiind prezent în cancerul gurii, al larigelui, cancerul de esofag, de ficat, de sân, de colon şi rect. Consumul regulat de alcool – chiar şi de câteva ori pe săptămână – este legat de un risc crescut de cancer de sân la femei, astfel că recomandarea pentru femeile care au o probabilitate mai crescută de a dezvolta această patologie este aceea de a renunţa total la consumul de alcool.