Alertă cibernetică. Sute de mii de conturi au fost sparte. A început resetarea

Sursa: Arhiva EVZ

Este alertă de gradul 0 în rândul utilizatorilor uneia dintre cele mai populare aplicații de streaming. Datele acestora au fost descoperite într-o bază de date nesecurizată ale cărei origini nu sunt cunoscute.

Reprezentanții Spotify, una dintre cele mai populare aplicații de streaming, transmit că vor demara o procedură de resetare a sute de mii de conturi deoarece datele utilizatorilor au fost descoperite online, într-o bază de bate nesecurizată, ale cărei origini nu sunt cunoscute, scrie Profit.

Descoperirea a fost realizată de către doi cercetători de la vpnMentor, o companie care testează VPN-uri. În urma verificărilor, aceștia au descoperit o bază de date nesecurizată care măsoară 72GB și conține date de conturi Spotify.

350,000 de conturi au fost vizate de acest atac

Potrivit acestora, atacul cibernetic a vizat aproximativ 350.000 de conturi. Aceștia sunt de părere că datele au fost obținute în mod ilegal cred că datele și urmau să fie utilizate pentru tranzacții pe  dark web.

Nefiind securizată, baza de date putea fi accesată de oricine descoperea acest server.

Pentru siguranța utilizatorilor, Spotify a decis demararea unei proceduri de parolelor conturilor descoperite în acea bază de date.

Încasările Spotify au crescut în pandemie

În această vară, Spotify Technology SA a anunţat o redresare a cererii pentru serviciile de streaming de muzică, după nivelul slab de la începutul trimestrului doi, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus (COVID-19), iar numărul de abonaţi care plătesc a atins 138 de milioane, depăşind estimările analiştilor, transmit Reuters şi site-ul cityam.com.

Numărul de abonaţi premium, care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor companiei suedeze, a urcat cu 27% faţă de anul trecut. Analiştii se aşteptau ca Spotify să aibă 136,4 milioane de abonaţi care plătesc, în perioada aprilie-iunie 2020.

Veniturile platformei audio au urcat cu 13% în trimestrul doi, la 1,89 miliarde de euro, de la 1,67 miliarde de euro în urmă cu un an.

Totuşi, pierderile au crescut spectaculos, ajungând la 167 miliarde de euro, de la 17 miliarde de euro la 31 martie 2020, după ce costurile au urcat cu 48%.

Numărul utilizatorilor lunari activi - unde sunt incluşi şi cei care nu plătesc abonament - a crescut cu 29% în trimestrul doi, la 299 milioane.