Alertă! Clienții a două mari companii, înșelați pe WhatsApp

Alertă! Clienții a două mari companii, înșelați pe WhatsApp

Clienții Lidl România și Adidas au fost înșelați printr-o campanie falsă, prin metoda obținerii unor vouchere de cumpărături trimise sau retrimise prin WhatsApp. Recomandarea companiilor este aceea de a nu accesa site-urile campaniilor respective

”În ultimele zile, pe conturile de social media ale CERT-RO, dar și prin intermediul adresei de e-mail dedicate raportării de incidente, am primit numeroase notificări cu privire la progaparea unor campanii de tip scam prin intermediul unor aplicații de mesagerie precum WhatsApp”, a notat Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (Cert-Ro), potrivit libertatea.ro .

Mai precis, utilizatorii primesc mesaje aparent, promoționale, prin care li s-ar oferi posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături sau chiar produse, în schimbul răspunsului oferit la câteva întrebări. Companiile a căror identitate vizuală este copiată și utilizată abuziv de către atacatori sunt Lidl și Adidas, retaileri a căror imagine a mai fost utilizată în trecut pentru astfel de tentative de scam.

În primul caz, utilizatorii sunt atrași de posibilitatea de a câștiga vouchere în valoare de 750 de lei. În celălalt, premiul oferit este o pereche de pantofi sport Adidas. În ambele situații, odată ce victima accesează link-ul primit este redirecționată către un mini-chestionar. După ce răspunde la toate aceste întrebări, utilizatorului i se promite un premiu (voucher sau produse, în funcție de campanie) pe care îl poate revendica doar dacă distribuie mesajul mai departe către alte contacte. În momentul în care se accesează butonul de distribuire, mesajul este transmis automat întregii liste de contacte din WhatsApp.

Ne puteți urmări și pe Google News