Pentru a avea Internet, ai renunţa, timp de un an, la sex sau la duşurile zilnice? Ultimul studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), cu privire la comportamentul consumatorilor din organizaţia G-20 a ţărilor dezvoltate arată concluzii surprinzătoare atunci când participanţii sunt întrebaţi la ce ar renunţa, timp de un an, pentru a avea Internet.
Studiul a fost realizat pe 1.000 de persoane din mai multe state membre G-20 (care reprezintă aproape două treimi din populaţia lumii). Persoanele intervievate au fost întrebate la ce ar fi dispuse să renunţe, pentru 12 luni, în schimbul Internetului. Printre opţiunile de răspuns s-au aflat: sexul, alcoolul, duşurile zilnice sau maşina.
Majoritatea participanţilor la studiu, între 70 şi 80%, a ales fast-food-ul, ciocolata sau cafeaua. Cele mai mari diferenţe la nivelul ţărilor au fost între alegerea duşurilor, a sexului şi a maşinii. Astfel, 21% dintre locuitorii ţărilor în curs de dezvoltare din America de Nord şi America de Sud su precizat că ar renunţa la sex, timp de un an, pentru a-şi păstra Internetul. Japonezii au fost cei mai predispuşi la abstinenţă (56%). Cei mai reticenţi la această propunere au fost brazilienii. Aici, doar 12% dintre cei care au participat au declarat că ar renunţa la sex în favoare Internetului.
Atunci când vine vorba despre igienii, locuitorii Franţei sunt cei mai atenţi la acest aspect. Doar 5% dintre francezi au spus că vor renunţa la a mai face duş pentru a avea Internet. SUA este pe locul doi, cu 7%, iar Brazilia pe locul trei, cu 8% dintre participanţii la studiu care au ales Internetul în defavoarea duşurilor zilnice. Locuitorii din Africa de Sud, dar şi cei din America de Nord sau de Sud, sunt foarte ataşaţi de maşinile lor. Doar 10% dintre aceştia a fost de acord să renunţe la maşină, timp de un an, pentru Internet. Pe de altă parte, 56% dintre chinezi au spus că nu ar avea probleme dacă ar avea Internet timp de un an şi ar merge cu mijloacele de transport în comun.
Studiul celor de la Boston Consulting Group (BCG), "Economia Internetului în G-20: Oportunitatea de 4,2 trilioane de dolari", este o analiză a modului în care Internetul şi economia care se dezvoltă şi se concentrează în jurul acestuia influenţează ţările, culturile şi companiile multinaţionale.
O altă concluzie interesantă a mai fost cea legată de modul în care este estimat Internetul. Astfel, în opinia americanilor, Internetul valorează 3.000 de dolari, în timp ce BCG estimează valoarea acestuia la 472 de dolari. Diferenţa este un exemplu de preţ bazat pe percepţie.
Estimările celor de la Boston Consulting Group (BCG) arată că, până în anul 2016 vor fi aproximativ trei miliarde de utilizatori ai Internetului la nivel global. Astăzi, valoarea este estimată la 1,9 miliarde de utilizatori.