„În ceea ce privește rețeaua proprie de magazine, în anul 2010 am decis extinderea acesteia ca suport care să susțină dezvoltarea (dublarea) producției în fabricile companiei ce a și avut loc în ultimii 5 ani. Însă, odată cu «implementarea» măsurilor de austeritate (creșterea TVA de la 19% la 24%, tăierea salariilor, etc) evaziunea în zona comerțului de proximitate a luat o amploare și mai mare, ori la acest «tip» de comerț AGRICOLA nu este pregătită să facă față”, a declarat pentru EVZ Grigore Horoi, președinte Agricola.

„În plus, marii retaileri au decis în ultimii ani să se dezvolte în zona de proximitate – lucru care în cele mai multe state europene nu este permis – așa că AGRICOLA a decis ca pentru o perioadă să-și reducă operațiunile în zona comerțului cu amănuntul și să-și evalueze deciziile viitoare în funcție de evoluțiile acestei industrii, de capacitatea și disponibilitatea instituțiilor statului de a gestiona fenomenele legate de evaziunea fiscală (prin neînregistrarea integral a mărfurilor vândute sau prin utilizarea parțială a muncii plătită «la negru»)”, a mai completat președintele Agricola.
Jumătate din marfă, vândută prin marii retaileri

Agricola realizează prin intermediul marilelor rețele de magazine alimentare aproximativ 50% din vânzări, la export circa 12%, iar prin magazine proprii circa 6%, diferența fiind acoperită de piața tradițională, procesatori și HoReCa, fie direct, fie prin distribuitori.

În prezent, compania este prezentă cu toate produselor din portofoliul său în toate rețelele mari de magazine (IKA).

În general, în magazinele retailului modern (IKA) sunt listate toate produsele din portofoliu, dar există și situații în care unele sortimente sunt prezente în anumite magazine, dar nu au fost listate în altele, acest lucru fiind consecința unui process firesc de negociere dintre furnizori (firmele din Grupul AGRICOLA, în acest caz) și retailer.