Agasaţi de mesaje nedorite

Agasaţi de mesaje nedorite

"Numărul tău participă la extragerea pentru un BMW" e mesajul care le strică ziua multor posesori de mobile.

Mai mulţi clienţi ai companiilor de telefonie mobilă Orange şi Cosmote se declară deranjaţi de numeroasele mesaje primite în care sunt anunţaţi că sunt pe punctul de a câştiga maşini scumpe.

"Cred că erau de ajuns două-trei mesaje, nu 60"

Codrin este client Orange şi a încercat să "scape de teroarea" mesajelor luând legătura cu un operator.

"Am sunat la relaţii cu clienţii şi mi-au spus că nu pot face nimic să le oprească. Eu nu am semnat nimic pentru a primi mesaje publicitare/promoţionale. În unele zile primesc unu-două pe zi, dar există şi zile în care primesc şi câte 4-5. Au fost perioade în care veneau în miez de noapte", se plânge bărbatul.

O altă clientă nemulţumită e Roxana Sandu. "Înţeleg ofertele, dar cred că erau de ajuns două- trei mesaje, nu 60", spune ea.

Promoţiile pe baza mesajelor sunt comune şi la Cosmote. Mariana din Giurgiu spune că a primit un mesaj să trimită SMS pentru a intra "în marea cursă pentru un BMW Coupe" şi chiar dacă nu a trimis, mesajele au insistat.

Reprezentanţii Orange au următoarea recomandare pentru cei agasaţi de mesaje: "orice client poate renunţa prin trimiterea unui mesaj gratuit cu textul RENUNŢ la numărul 367".

În ceea ce priveşti compania Cosmote, oficialii spun că au în desfăşurare un singur concurs, însă cei care nu vor să participe pot renunţa. "Dacă un client doreşte să nu mai primească mesaje promoţionale din partea Cosmote, acesta se poate adresa departamentului de Relaţii cu Clienţii la 1234 şi numărul său va fi scos din lista de transmitere", explică reprezentanţii Cosmote.

În aceste cazuri, legea e de partea clienţilor. Potrivit art. 12 din Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, "este interzisă efectuarea de comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare care nu necesită intervenţia unui operator uman, cu excepţia cazului în care abonatul vizat şi-a exprimat în prealabil consimţământul expres pentru a primi asemenea comunicări", explică Mihai Titichi, consultant la Centrul European al Consumatorilor România.