Consilierii judeţeni ieşeni au decis astăzi într-o şedinţă extraordinară, să investească două sute de milioane de euro pentru construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Iaşi.
Terminalul va avea peste 1.200 mp şi va fi construit până la sfârşitul acestui an. Din 2005, numărul pasagerilor a crescut anual cu 25%. „Până în 2015, sperăm ca proiectul de modernizare să fie finalizat, iar terminalul care va fi construit în acest an va putea fi transformat într-o zonă de tip cargo”, a declarat Sebastian Tătaru, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi. Modernizarea Aeroportului Iaşi vizează realizarea unei piste flexibile de 3.000 de metri şi modernizarea aerogării. Pista flexibilă va fi construită asemenea celei de la Frankfurt, pentru aceasta fiind necesară suma de 50 de milioane de euro. De asemenea, aerogara va avea o suprafaţă de 16.000 mp la sol pentru fluxurile de pasageri şi utilităţi şi 12.000 mp la subsoluri pentru benzile de bagaje, spre deosebire de actuala aerogară care are un singur flux comun pentru pasageri şi bagaje. Viitoarea aerogară va avea şase fluxuri independente de acces pentru pasageri, unul pentru VIP, un flux pentru echipaje şi un altul pentru personalul de deservire a aeroportului. A crescut fluxul de pasageri Măsura este necesară, susţin reprezentanţii autorităţilor locale, datorită creşterii fluxului de pasageri. Potrivit acestora, construirea acestui terminal nu va împiedica CJ Iaşi să demareze lucrările de modernizare a aeroportului. Potrivit studiului de fezabilitate privind lucrările de modernizare a Aeroportului Internaţional Iaşi, costurile necesare pentru prelungirea pistei de la 1.800 la 3.000 de metri, precum şi cele pentru realizarea aerogării şi a zonei cargo sunt estimate la peste 200 de milioane de euro. De asemenea, în apropierea Aeroportului Internaţional Iaşi va fi construit un hotel, care va fi realizat ulterior în parteneriat cu agenţi economici. Potrivit proiectului, Aeroportul Internaţional Iaşi va avea şi un terminal cargo care va prelua zilnic 200 de tone de mărfuri. Pe aeroport va fi instalat un depozit de carburanţi de 500 tone care să permită operarea unui flux sporit de aterizări - decolări. În perioada lucrărilor, aeroportul nu va mai fi operaţional jumătate de an. Situaţia actuală a aeroportului Aeroportul Iaşi, construit în urmă cu aproape 40 de ani, are o pistă de decolare - aterizare betonată, de 1.800 metri lungime şi 30 metri lăţime, prevăzută cu două acostamente a 7,5 metri, asfaltate, o cale de rulare de 135 metri lungime şi 15 metri lăţime, precum şi o platformă cu patru locuri de parcare, fapt ce permite operarea numai cu avioane de capacitate mică. În prezent, de pe Aeroportul din Iaşi se poate decola spre destinaţii din Austria, Italia, Turcia sau Grecia.