Evenimentul Zilei > Actualitate > Adio motor: Nici motorină, nici benzină sau altceva! Suedia, prin Evul Mediu către progres
Adio motor: Nici motorină, nici benzină sau altceva! Suedia, prin Evul Mediu către progres

Adio motor: Nici motorină, nici benzină sau altceva! Suedia, prin Evul Mediu către progres

Suedia este pe cale să realizeze renunțarea completă la motoare, fie ele cu combustie internă sau cu aburi, pentru a-și exporta automobilele peste Atlantic.

În Suedia se construiește cel mai „high tech” vapor din câte există. Va putea traversa Atlanticul în doar 12 ore, fără niciun fel de emisie de CO2.

Constructorii care sunt însărcinați cu crearea acestui vapor promit emisii reduse aproape de zero și o capacitate generoasă. De asemenea, aceștia susțin că noul model de vapor ar putea traversa Oceanul Atlantic în doar 12 zile.

Energia produsă de vânt este tot mai utilizată în diverse domenii. O companie din Suedia a gândit un vapor propulsat de vânt. Ar putea transporta până la 7.000 de mașini și va emite cu 90% mai puțîn dioxid de carbon față de vapoarele convenționale.

Ce dotări are?

Velierul, cu o înălțime de până la 105 metri când cele 5 vele de 80 de metri sunt extinse la maximum, arată ca o versiune futuristă a celebrului vas clipper din secolul al XIX-lea, potrivit Reuters. Velele sunt capabile să se rotească la 360 de grade fără să se atingă reciproc, dar se pot îndoi pentru a permite vaporului să treacă pe sub diferite poduri pe care le-ar putea întâmpina pe parcursul călătoriei.

Testele arată că ar putea traversa partea de nord a Atlanticului în 12 zile, față de 8 cât durează pentru vasele din prezent. Vaporul va avea 200 de metri lungime și va ieși pe piață în 5 ani, anunță compania.

Vasul va avea totuși și un motor clasic, pentru operațiunile portuare sau atunci când vântul este foarte slab.

Tehnologie de ultimă oră la bord!

Tehnologia folosită pentru vaporul transatlantic propulsat de vânt este similară cu cea pentru realizarea aripilor pentru avioane. Reducerea de emisii de carbon va fi semnificativă, însă prețul s-ar putea să nu fie, cel puțin pentru început, foarte atractiv. proiectul este cofinanțat de Administrația Suedeză de Transport și Institutul Suedez de tehnologie și transport, scrie CNN.

Cu o capacitate de peste 7000 de autovehicule, vaporul lung de peste 200 de metri este asemănător ca mărime cu cele convenționale, dar total diferit în ceea ce privește design-ul.

Vaporul mai este echipat și cu un sistem de culegere a datelor din atmosferă extrem de „rafinat” care le va permite membrilor echipajului să fie la curent cu toate condițiile atmosferice, în orice moment.