Adio, fumat în spaţii publice! Milioane de fumători, faţă-n faţă cu dictatura odioasă

Adio, fumat în spaţii publice! Milioane de fumători, faţă-n faţă cu dictatura odioasă

Veşti proaste pentru fumători: din dorinţa de a oferi „medii de viaţă mai cultivate şi igienice”, Adunarea Supremă a Poporului din Coreea de Nord a votat o măsură prin care îi obligă pe propriii cetăţeni să renunţe la fumat.

Adio, fumat în spaţii publice! Asta li s-a transmis nord-coreenilor de mai-marii Adunării Supreme a Poporului din Coreea de Nord, care are rol de parlament unicameral. Astfel, milioane de fumători ţară aflată sub dictatura dinastiei Kim încă de la finalul celui de-Al Doilea Război Mondial trebuie să renunţe la una dintre puţinele libertăţi pe care le mai aveau.

Măsura de interzicere a fumatului în multe spaţii publice a intrat în vigoare, conform a celor relatate de agenţia oficială de ştiri KCNA, preluată de DPA. Astfel, chiar în cadrul reuniunii de miercuri, cei mai importanţi lideri din Adunarea Supremă au vorbit despre nevoia urgentă de a oferi populaţiei „medii de viaţă mai cultivate şi igienice”.

Kim Jong Un are voie, poporul nu

Conform legii adoptate în unanimitate, aspect care nu mai miră absolut deloc diplomaţia occidentală, fumatul este interzis în transportul public şi în anumite spaţii. Sunt vizate centrele de educaţie politică şi ideologică, alte instituţii educaţionale, teatrele şi cinematografele.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu va mai exista fumat la vedere nici în instituţiile medicale şi de sănătate publică, conform agenţiei oficiale de presă a regimului autoritar de la Phenian, capitala Coreei de Nord, ţară cu aproximativ 25.000.000 locuitori. Ceea ce este cu adevărat intrigant este că liderul nord-coreean Kim Jong Un a fost fotografiat fumând în mai multe rânduri, dar a dat undă verde pentru o lege antifumat.

Câţi fumători sunt în România?

Altfel, amintim că la 19 noiembrie 2020, în România va fi marcată „Ziua naţională fără tutun”, celebrată anual în a treia joi a lunii noiembrie. Acest eveniment are scopul de a conştientiza publicul şi decidenţii politici în legătură cu bolile, dizabilităţile şi decesele premature cauzate de fumat.

În 2020, campania antifumat se desfăşoară într-un cadru nou, generat de pandemia de coronavirus. În România există peste 5 milioane şi jumătate de fumători şi conform unui studiu din 2018, prevalenţa consumului de tutun în ţara noastră este de 30,7%.

„Mai mult de 4 din 10 români în vârstă de cel puţin 15 ani fumează 20 sau mai multe ţigări pe zi şi 3,4% (203.000) din populaţia adultă a României utilizează curent ţigări electronice.

Consumul produselor noi de tutun (produsele cu tutun care se încălzeşte şi al ţigărilor electronice se conturează ca o ameninţare la adresa sănătăţii populaţiei, mai ales în lumina celor mai recente date privind impactul pe sănătate al acestor produse (efecte hepatolitice observate în studii experimentale pentru produsele cu tutun care se încălzeşte, respectiv pneumonia de tip chimic pentru ENDS).

În intervalul 2011 - 2018, consumul de tutun în România a crescut cu 14,9%, mai ales prin creşterea consumului în rândul tinerilor din grupa de vârstă 15-24 de ani (cu o creştere relativă de 48,3%) şi al femeilor (cu o creştere relativă de 27%), în condiţiile în care proporţia celor care au avut o tentativă de renunţare la fumat în ultimul an a suferit o scădere relativă semnificativă, comparativ cu 2011 (de 37%), chiar dacă aproape 5 din 10 fumători (48,2%) afirmă că vor să se renunţe la acest obicei în viitor”, se arată în Studiul GATS România 2018.

Atenţie la fumat! Creşte riscul în pandemie

Având în vedere actualul context pandemic şi creşterea numărului de cazuri noi de infectare cu Covid-19, fumătorii trebuie să ştie că se expun unui risc suplimentare generat de asocierea dintre fumat şi boala infecţioasă. Astfel a apărut sloganul campaniei antifumat din acest an: „Covid-19, un motiv în plus pentru a renunţa la fumat”.

Scopul campaniei este reducerea numărului persoanelor care consumă tutun. Pericolul pentru sănătate este prezent indiferent de forma în care este utilizat: produse clasice, produse noi sau ţigară electronică.

Campania cu sloganul „Covid-19, un motiv în plus pentru a renunţa la fumat”este coordonată de Ministerul Sănătăţii, care colaborează cu Institutul Naţional de Sănătate Publică.

sursa: agerpres.ro