Acuzații dure lansate din lumea politică: „Au știut că Blue Air se va duce pe copcă, dar au lăsat oamenii să cumpere bilete”

Acuzații dure lansate din lumea politică: „Au știut că Blue Air se va duce pe copcă, dar au lăsat oamenii să cumpere bilete” Sursa: Facebook/ Sorin Grindeanu

Compania Blue Air a trimis încă din iunie o scrisoare prin care solicita ajutorul statului în ce privește reeșalonarea datoriilor, inclusiv cele către Ministerul de Finanțe, ANAF ori Autoritatea Fondului pentru Mediu. Respectiva scrisoare fusese înaintată către Ministerul Finanțelor, Ministerul Transporturilor, Eximbank, ANAF și Autoritatea Pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS).

Liderul partidului USR a transmis că din iunie și până la colapsul evident al companiei Blue Air, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și ministrul Finanțelor Adrian Câciu au avut cunoștință de faptul că Blue Air va intra în faliment, dar au lăsat oamenii să cumpere bilete oricum, a transmis președintele USR Cătălin Drulă.

Statul român știa de problemele financiare ale companiei Blue Air

În scrisoarea trimisă în iunie, șefii Blue Air informau că societatea a fost afectată de majorările de preț la combustibil, motiv pentru care va trebui să decidă reducerea în mod semnificativ a nivelului de operare pentru perioada cuprinsă între 1 iulie 2022 – 30 iunie 2023, de la 20 de avioane, la doar 13 aeronave, considerate de necesitate.

Pe lângă asta, Blue Air decidea să reducă drastic programul de zbor, începând din luna septembrie 2022 și până în primăvara anului 2023, utilizând, în medie, doar opt aeronave în medie (șapte în lunile noiembrie și februarie și nouă în perioada sărbătorilor de iarnă).

Ne puteți urmări și pe Google News

Scrisoarea trimisă de Blue Air nu a primit răspuns din partea oficialilor statului

Tot Blue Air anunța atunci o nouă etapă de concedieri colective, necesară pentru adaptarea la o structură care să opereze doar 15 aeronave în vara lui 2023, de la 25-30 de aeronave cât ar fi fost în mod obișnuit. Mai mult, până pe 5 iulie 2023, când ar fi trebuit să fie finalizată perioada de prelungire a concordatului preventiv, Blue Air anunța că nu va putea achita decât costurile operării curente și datoriile din concordat neachitate la data de 5 iulie 2022.

Scrisoarea celor de la Blue Air a rămas fără răspuns din partea oficialilor de stat, astfel că atragerea finanțării nu a mai fost realizată.

Este „dovada că toată vara Grindeanu și Câciu au știut că Blue Air se va duce pe copcă și au lăsat oamenii să cumpere bilete. Știau că urmează să fie blocate conturile de AFM, pentru că Blue Air le cerea reeșalonare”, a acuzat președintele USR Cătălin Drulă, conform Economedia.ro.