În curând se termină filmările din România la "September Eleven 1683", cu Dorian Boguţă şi Marius Chivu.
Lungmetrajul "September Eleven 1683", în regia lui Renzo Martinelli, totodată co-producător, aproape şi-a încheiat socotelile cu România şi se pregăteşte să se îndrepte spre Polonia şi Italia.
Este vorba despre un film de epocă cu un buget consistent, cu potenţial de blockbuster european, structurat în două părţi, explică Dorian Boguţă. Personajul său e de viţă regală, se numeşte Carlo Cristofori şi este tatăl viitorului călugăr salvator al Occidentului în bătălia de la Viena, Marco D’Aviano. Acesta este protagonistul lungmetrajului şi partitura i-a revenit actorului câştigător de Oscar F. Murray Abraham.
Cea de-a doua parte a filmului este plasată în 1683 şi atunci intră în scenă personajul lui Marius Chivu, un călugăr franciscan pe numele său Padre Cosma del Castelfranco care merge în pelerinaj împreună cu Marco D’Aviano.
"Regizorului îi place să place să spună că este un film «unpolitically correct» pentru că Marco D’Aviano nu a fost suficient promovat la vremea respectivă. Îşi doreşte să îl pună în prim plan pe acest călugăr", detaliază Marius Chivu.
Anvergura proiectului
"În majoritatea secvenţelor sunt o groază de cai, mulţi figuranţi şi decoruri somptuoase. Regizorul Renzo Martinelli controlează o echipă de 150 de oameni", explică Boguţă condiţiile de producţie, subliniind că "sunt excepţionale, dacă am nevoie de ceva mi se oferă întotdeauna".
Pentru Marius Chivu, "September Eleven 1683" conţine două filme într-unul singur: "unul înseamnă bătălii (cu accent pe aceea de la Viena din 1683 – n.r.), ca la «Barbarossa», proiectul anterior al lui Martinelli, iar celălalt se concentrează asupra eforturilor depuse de cei doi oameni ai bisericii, a cărei cale o urmează prin iubire şi credinţă, şi problematizează de fapt ceva actual – schimbarea orândurii sociale ale lumii".
Spre deosebire de Boguţă, care e mai tot timpul pe cal – faptul că actorul a practicat acest sport de performanţă a fost un atuu -, personajul lui Chivu are o altă menire: "Eu sunt cu duhul blândeţii, deşi am alură de bodyguard, funcţionăm (împreună cu Marco D’Aviano – n.r.), aş zice, pe calea Domnului, până când el devine liderul noii ligii creştine europene. Eu nu am scene de bătaie. Am lucrat cu Renzo Martinelli la «Barbarossa» unde aveam o sabie, acum n-am nimic. Dimpotrivă. Îndrum la calm şi la pace", explică actorul pentru EVZ.
Cablul păcătos
"Nu este cazul clasic de «actorii lor, caii noştri». Am mult text. Mi-am luat meditator la engleză ca să vin pregătit la filmare. Pentru mine, era o oportunitate, pentru ei, un risc. E în joc reputaţia mea", explică Boguţă.
El nu are scene împreună cu F. Murray Abraham, însă Chivu are: "Murray e impecabil. Cred că nu am ceva de jucat, încerc doar să îl însoţesc în această aventură. Să îl sprijin în acţiunile pe care le are. Mă bucur de prezenţa dânsului şi încercăm să creăm o relaţie care să treacă dincolo de ecran în favoarea filmului", susţine actorul român.
"Am propus să cânt la un fel de fluier din acea vreme, un instrumet de suflat care se numeşte duduk, iar regizorul mi-a acceptat sugestia. Murray, ştiind de existenţa acestuia, m-a întrebat dacă am dudukul la mine, i l-am adus, şi era un tip care strângea cablul de curent, extrem de lung. Murray mi-a spus să îi cânt cablului ca să se strângă mai repede", relatează actorul.
Fiind un film de epocă, lumea petrece mult timp la machiaj. "Al meu durează o oră şi jumătate, pentru că am păr lung şi barbă", spune Boguţă. În cazul lui Chivu, toată lumea îl bănuieşte că poartă perucă şi i se lipeşte barbă, dar nu e aşa – chiar s-a ales cu o tunsoare de călugăr franciscan, iar barba, deşi multicoloră, îi aparţine în proporţie de 100%.
"Totul merge ca uns, aproape nemţeşte, chiar dacă e o producţie italiană.“ MARIUS CHIVU, actor