Acționarii Netflix sunt fericiți. Veniturile companiei au depășit orice așteptare
- Ionel Sclavone
- 18 octombrie 2024, 23:12
Netflix a înregistrat venituri peste așteptări în cel de-al treilea trimestru al acestui an. În acest context, valoarea acțiunilor a crescut cu 11%, ceea ce va aduce câștiguri consistente acționarilor.
Gigantul de streaming a anunțat un câștig de 5,4 dolari pe acțiune pentru trimestrul care s-a încheiat pe 30 septembrie.Rezultatele raportate depășesc estimările de 5,12 dolari, furnizate de LSEG.
Rezultatele Netflix depășesc așteptările
Veniturile platformei de streaming au depășit toate așteptările pentru cel de-al treilea trimestru al anului în curs. Potrivit informațiilor oficiale, Netflix a înregistrat venituri de 9,83 miliarde USD. Suma este peste așteptările analiștilor economici care estimau venituri aproximative de 9,77 miliarde USD.
Profiturile se datorează, în special, creșterii semnificative a abonamentelor cu publicitate. Acestea au avansat cu 35% de la un trimestru la altul. Deşi Netflix nu se aşteaptă ca reclamele să devină motorul principal al creşterii până în 2026, a declarat că acest plan de abonament susţinut de reclame a reprezentat peste 50% din noile înscrieri în al treilea trimestru în ţările unde este disponibil.
Totodată, reprezentanții platformei au oferit o perspectivă optimistă pentru trimestrul al patrulea. Aceștia anticipează o majorare a veniturilor cu 14,7%, până la 10,13 miliarde USD.
Pentru anul viitor, compania estimează venituri între 43 şi 44 miliarde USD. Aceasta ar presupune o creștere de 11 până la 13% faţă de veniturile estimate pentru 2024, de 38,9 miliarde USD.
Analiștii se așteaptă la creșterea acțiunilor
Analiştii de la Citi sunt de părere, după raportul de câştiguri al Netflix, că perspectivele pentru trimestrul al patrulea depășesc așteptările pieței. Pe de altă parte, ei spun că estimările pentru anul 2025 se încadreză în previziunile analiștilor.
„Per total, ne aşteptăm ca acţiunile să crească”, au subliniat analiştii Citi.
Richard Broughton, director executiv la Ampere Analysis, a declarat pentru CNBC că Netflix a beneficiat de investiţiile continue în conţinut. Iar acest lucru s-a reflectat și în rezultatele financiare. Chiar dacă peisaju media este destul de dificil, platforma a reușit să-și ducă obiectivele la final.
„Este un bun indicator că o parte din creşterea care a dispărut din piaţă în 2022 se întoarce. Dacă ne gândim la ultimele 24 de luni, au existat reduceri în cheltuielile pentru conţinut, îngheţări ale angajărilor şi concedieri în unele dintre marile studiouri şi platforme de streaming. Şi, în tot acest timp, Netflix a încercat să continue să investească în conţinut. Aceasta îl poziţionează extrem de bine pentru următorii câţiva ani”, a spus Broughton.
Viitorul sună bine pentru Netflix
Richard Broughton se așteaptă ca ritmul producțiilor proprii ale platformei de streaming să se mențină la un nivel ridicat. Astfel, producțiile Netflix de anul viitor vor reprezenta cam 10% din producțiile înregistrate la nivel global.
Practic, spune Broughton „dacă ne gândim la serialele TV de ficţiune, drame, romantism şi science fiction”, platforma va fi responsabilă pentru aproape 1 din 10 seriale globale.
„Este într-o poziţie foarte diferită faţă de unii dintre concurenţii săi în ceea ce priveşte scara”, a adăugat el.