20 iulie

 

A mai apărut o stea pe cer. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

 

Pe 20 iulie s-au născut Sir Edmund Hillary, Francesco Petrarca, Carlos Santana, Nathalie Wood, Theda Bara, Diana Rigg, Adrian Păunescu, Gh. Munteanu-Murgoci, Paul Bujor, Vasile Răşcanu.

 

20 iulie este o zi importantă în calendarul creştin-ortodox, este Sf. Mare Prooroc Ilie Tesviteanul, prin excelenţă patronul verii şi amintind prin stăpânirea atmosferei, în special a ploii, dar şi a fulgerelor, a trăsnetelor şi a tunetelor, de Marele Zeus (Jupiter), stăpânul oamenilor şi al zeilor. Sf. Ilie este patronul albinelor (există un ritual secret ştiut astăzi doar numai de câţiva apicultori, pentru sănătatea albinelor şi producţie mare de miere) şi al unor plante magice de leac (busuioc) care se consacră prin sângele unui cocoş. Negru. Ziua se ţine cu sfinţenie, altfel grele pedepse cad pe capul păcătosului. Se împart mere de vară, se duc fructe la Sfânta biserică.

Tot astăzi este şi Ziua Aviaţiei Naţionale, civilă şi militară, stabilită ilogic şi păcătos de ziua unui prorooc oriental, probabil siriac, sau şi mai probabil, iudeu, prorooc care nu era creștin, ba chiar un asasin în serie, ucigând cu mâna lui, cu un cuțit, 400 de preoți ai lui Baal, după cum arată Vechiul Testament. Din cuțitul ucigaș s-a făcut mai târziu, la Damasc, Lancea Destinului, dar asta este o altă poveste.

Aşa de slabă este aviaţia noastră că piloţii trebuie să se roage la Sf. Ilie ca să poată zbura? Dar, mai avem aviație? În al Doilea război mondial România a intrat cu o mie de avioane de luptă, probabil că în al Treilea o să intre cu rugăciuni către Sf.Ilie!

Tata a fost pilot. A făcut războiul, nu tot, doar trei ani. Nu a fost celebru, nu a fost pilot de vânătoare, cu toate că a fost ucenicul faimosului Mon Cher, Dan Vizanty. Tata a preferat să se alăture unui regiment al Luftwaffei, care avea în dotare puternicele Focke Wulf 190 Würger, avioane de asalt, cele cu tunuri de 20 şi 30 de milimetri. Fratele mai înarmat și mai puternic al lui IAR-80. Tata era vânător de tancuri bolşevice. Aşa îşi proteja ţăranii lui, care, uneori, mureau cu miile în tranşee, acolo, jos, striviți de șenilele tancurilor bolșevice, când nu erau protejaţi de Cernîi Smerţ, Moartea Neagră, cum botezaseră ruşii regimentul „Otto” de „Flugzeugpanzerjager”. Tata nu povestea nimic din război, dar ţin minte că tot am avut o discuţie cu el despre data cea mai favorabilă pentru stabilirea zilei aviaţiei naţionale, civile şi militare.

El, tata, ca istoric şi elev al lui Nicolae Iorga, susţinea că în mod normal, trebuie să facem ca toate statele din lume care au stabilit ziua aviaţiei la data când un avion s-a ridicat, pentru prima dată, în aer, de pe teritoriul ţării respective. La noi ar fi 17 iunie, ziua în care Aurel Vlaicu, pilot român, pe un avion românesc, construit de el, s-a ridicat în aer de pe un aerodrom ad-hoc, românesc, la Cotroceni. Pentru prima dată în România! Anul era 1910.

Văd, cu surprindere, că ziua aviaţiei s-a mutat de ziua Sf. Ilie! Ce urmează, luarea la bord, în avioanele de vânătoare, al unui preot pe post de navigator ceresc?” se întreba un general de aviaţie, în rezervă.

Personal cred că este loc pentru toată lumea, pentru religie, aviaţie, civili, militari, chiar pentru toată lumea! Fiecare trebuie să-şi facă treaba lui, aşa cum se face în ţările civilizate și să nu se amestece lucrurile. Dar mai este un drum luuuuung până când România să se poată numi ţară civilizată, cu oameni civilizaţi!

Este adevărat, boierii care aveau bani să fie piloţi între cele două războaie au constituit un club select care avea ca patron pe Sf. Ilie, cel cu carele cereşti de foc! Asta, în glumă, piloţii erau oameni glumeţi, iubeau cu patimă şi trăiau periculos.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE