Bucureştiul din Second Life, platforma virtuală 3D care a înnebunit lumea, vă poate primi sigur de 1 Decembrie.
În sfârşit, Capitala arată bine: fără gropi, câini comunitari sau cerşetori. În faţa Ateneului e piaţă publică, în care curg evenimentele cu zecile, iar la Hilton - galerie comercială, cu magazine luxoase şi cafenele. Dacă aveţi nevoie de orice fel de informaţii, zburaţi până la Biblioteca Centrală Universitară, unde le găsiţi în limba română. Aşa ar arăta o descriere succintă a Bucureştiului din Second Life (SL) - platforma virtuală construită de Linden Lab şi lansată în iunie 2003, în care oamenii pot interacţiona prin intermediul avatarurilor, pot construi, vinde/cumpăra proprietăţi virtuale, contra sumelor de dolari Linden (valuta curentă a spaţiului 3D).
Jocul care a înnebunit lumea a adăugat pe hartă şi capitala României. „Asta pentru că e o metodă foarte ieftină de promovare a ţării şi a valorilor româneşti“, spune Aura Tatu, femeia cu ideea şi munca la realizarea proiectului îndrăzneţ şi „degrabă mâncătoriu de timp şi resurse“. 150 de locuitori 16 oameni din multe zone ale lumii muncesc la reprezentarea Capitalei virtuale. Numai doi sunt români. „Pentru mine e totuna dacă cel cu care lucrez e în biroul de alături sau în Noua Zeelandă. Oricum, chiar şi în companiile multinaţionale, care au birourile unul lângă celălalt, tot virtual se lucrează: pe mail, pe mess, prin telefon. La fel lucrăm şi noi“, explică Tatu - care lucrează de acasă la proiectul pentru primul site 3D care are conţinut românesc. Bucureştiul din SL, „o insulă“ cu o suprafaţă de 65.000 metri pătraţi, ar trebui să fie gata zilele acestea. Luni sigur veţi putea intra în oraşul virtual, iar de Ziua Naţională aici nu aveţi restricţii în trafic. Nici nu va fi prea aglomerat, pentru că nu există două milioane de bucureşteni, ca în realitate, ci un număr limitat de utilizatori (100- 150 pot intra odată, altfel nu-i încape serverul). Va mai creşte însă în timp. Un spaţiu ca acasă Toate companiile mari, de la Coca-Cola la cele de maşini, au descoperit avantajele marketingului virtual în trei dimensiuni. Astfel, majoritatea evenimentelor din SL sunt sponsorizate, iar specialiştii în marketing, între care se numără şi „mămica“ României virtuale, spun că în Second Life, cu cheltuieli mici, ai parte de impact mare. „Sunt 16 milioane de oameni, utilizatori de SL în toată lumea“, descrie succint fenomenul Tatu. Din aceste milioane, vreo câteva zeci de mii sunt români. Pentru ei, echipa care lucrează la Bucureştiul virtual vrea să ridice o comunitate. Pentru ei şi pentru turismul virtual, care ar putea aduce României vizitatori reali. Asta pentru că platforma încurajează foarte mult socializarea. 50.000 de utilizatori
Până când companiile româneşti vor descoperi „a doua viaţă“, proiectul îşi propune să ajungă la oameni, la cei 50.000 de utilizatori români. Şi vrea să-i atragă cu evenimente virtuale şi locuri pe care să le recunoască. „Esenţa proiectului nu e reconstrucţia în sine. E mai mult un spaţiu în care să te simţi ca acasă şi să aibă un puternic accent local“, încheie Aura Tatu.