A câştigat la pariuri sportive 10.000 de lei şi a primit mai puţin de 300 de lei

A câştigat la pariuri sportive 10.000 de lei şi a primit mai puţin de 300 de lei

Conform biletului de joc, un ieşean susţine că ar fi trebuit să câştige aproape 10.000 de lei, însă a primit câteva sute de lei. Bărbatul a făcut plângere penală.

Corneliu Paraschiv spera să câştige aproape o sută de milioane de lei vechi în urma unui bilet jucat la pariuri sportive. Pe tichetul său de joc era înscris un premiu mare de peste 30.000 de lei, din care îi revenea 9.200 de lei. În schimb, a primit mai puţin de 300 de lei de la casa de jocuri sportive.

"Am jucat câteva meciuri la pariu şi dacă le-aş fi nimerit pe toate suma de câştig de pe bilet se ridica la peste 32.600 de lei. Am avut poate noroc şi am nimerit o foarte mare parte dintre rezultate. Nu erau toate, lipsea unul. Nu aveam dreptul să câştig cei 32.600 de lei, însă aveam dreptul să câştig o sumă de aproape 10.000 de lei, aşa cum reieşea din cele înscrise pe bilet", susţine Corneliu Paraschiv.

Norocul cel mare a devenit imediat unul mai mic

Ne puteți urmări și pe Google News

Crezând că a fost lovit de noroc, ieşeanul s-a prezentat la agenţia de pariuri pentru a-şi ridica premiul de aproape 10.000 de lei.

"De la agenţie mi s-a spus că am de ridicat ca premiu doar câteva sute de lei, ceea ce nu mi s-a părut normal pentru că pe bilet erau alte sume. Era clar că valoarea maximă a câştigului era de 32.600 de lei. Mi s-a spus că sumele din bilet sunt calculate după alt sistem de joc şi că eu pot ridica doar câteva sute de lei. M-am dus la Protecţia Consumatorului să fac o reclamaţie. Aceştia mi-au dat dreptate, dar mi-au spus că nu îi pot obliga pe cei de la casa de pariuri să-mi dea premiul, ei îi pot doar amenda", ni s-a plâns Corneliu Paraschiv.

Reprezentanţii GSBet: "Am respectat regulamentul"

De la Departamentul Juridic al casei de pariuri ni s-a comunicat sec următoarele: "Referitor la această solicitare, vă comunicăm că societatea noastră a venit permanent în întâmpinarea tuturor cererilor venite din partea pariorilor cu privire la regulamentul de funcţionare a jocului pentru pariuri sportive. Acest regulament este aprobat de Ministerul Finanţelor şi poate fi consultat de orice persoană interesată în toate agenţiile noastre şi pe site-ul nostru. În cadrul acestui regulament, sunt cuprinse toate informaţiile necesare".

Pentru că insistă să i se facă dreptate, Corneliu Paraschiv a depus o sesizare la Pachetul de pe lângă Judecătoria Iaşi. "Am sesizat procurorii care fac verificările necesare pentru a constata dacă acest caz poate fi trimis în instanţă sau nu", ne-a mai spus ieşeanul.

OPC Iaşi: "Comportament incorect faţă de consumator"

Daniel Piftor, comisar şef la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Iaşi, ne-a explicat că " reclamaţia în cauză se referea la faptul că în calitate de jucător de pariuri sportive organizate de către un operator economic autorizat, a primit un bilet de joc pe care este menţionată suma de 32.602,12 lei, reprezentând câştig plus bonus. Solicita intervenţia instituţiei pentru a-i fi achitată suma de 9.200 lei reprezentând cotele de pariuri realizate".

În urma anchetei s-a ajuns la concluzia că sumele de zeci de mii de lei cu care erau ademeniţi jucătorii nu puteau fi câştigate la pariuri. "Comisarii au concluzionat că la tipul de pariu jucat de acel consumator, conform biletului respectiv, acel câştig nu putea fi realizat, motiv pentru care am aplicat o sancţiune cu amenda contravenţională în cuantum de 2.000 lei, reţinând comportamentul incorect faţă de consumator. Procesul-verbal de constatare a contravenţiei a fost contestat de către operatorul economic, iar acest litigiu este pe rol la Judecătoria Iaşi", ne-a mai precizat Daniel Piftor. "La tipul de pariu jucat, acel câştig nu putea fi realizat, motiv pentru care am aplicat o sancţiune cu amenda." DANIEL PIFTOR, Protecţia Consumatorului Iaşi

2.000 de lei este amenda pe care a primit-o casa de pariuri de la Protecţia Consumatorului

RECLAMAŢII

Pariurile, o eternă ţintă a reclamaţiilor

Amatorii de pariuri nu se sfiesc să depună reclamaţii la comisariatele de protecţia consumatorului când simt că sunt înşelaţi de firmele de jocuri sportive.

Spre exemplu, de la începutul anului şi până în luna iunie a acestui an au fost înregistrate 26 de reclamaţii. Dintre acestea, 11 (42%) au fost declarate întemeiate de către comisarii de specialitate.

"Reclamaţiile care în urma cercetărilor s-au dovedit a fi intemeiate au vizat, în principal, următoarele situaţii: neacordarea câştigului promis pe biletul de joc; data evenimentului greşit afişată; refuz primire bilet şi bilete plasate pentru alt turneu", ni s-a comunicat de la cabinetului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.

În cazul reclamat de jucătorul de la Iaşi, experţii spun că poate fi vorba despre "practici comerciale incorecte, pentru că jucătorul a fost atras să joace la pariuri, promiţându-i-se un câştig mai mare decât cel ce putea fi câştigat", situaţii reglementate de dispoziţiile Legii 363/2007. Altfel spus "o practică comercială înşelătoare care prin modul de prezentare induce sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul, determinându-l să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o", se precizează în această lege. Citiţi şi:

  • Pariurile online. Ce trebuie să ştii şi de ce să te fereşti