Cum luptă Guvernul cu inflația pe care a produs-o. Lege anti-Shrinkflation

Cum luptă Guvernul cu inflația pe care a produs-o. Lege anti-Shrinkflation Produse alimentare/Sursa foto: pixabay.com

Guvernul luptă din greu cu inflația pe care a produs-o, mărind salariul minim, lefurile bugetarilor și pensiile, impunând noi reguli comercianților. ANPC a anunţatcă a  intrarat în vigoare ordinul privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”. Actul normativ stabileşte că operatorii economici sunt obligaţi să informeze cu privire la modificarea cantităţilor la produsele care au ambalajul şi forma identice

Operatorii economici, obligați să informeze consumatorii asupra modificării cantității produselor

Comisarii ANPC anunţă intrarea în vigoarea a ordinului privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”, și acest act normativ stabileşte că operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii cu privire la modificarea cantităţilor de produs, având prezentarea, forma identică, ambalajul, chiar şi în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis, printr-un comunicat de presă, că, din 11 octombrie, intră în vigoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care impune o informare exactă a consumatorilor, în cazul practicii comerciale Shrinkflation.

”Actul normativ stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ” anunță ANPC.

Condițiile ANPC în situația Shrinkflation

ANPC a stabilit condițiile pe care operatorii economici trebuie să le îndeplinească în caz de Shrinkflation.

ANCP

ANPC. Sursa foto: Arhiva EVZ

„Informarea trebuie făcută în acelaşi câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul celei prevăzute în anexa Ordinului”, a anunţat autoritatea.

În același timp, operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.

Informarea consumatorilor se va face pe o perioadă de 30 de zile, de la punerea în vânzare

Mai mult decât atât, obligaţia de informare a consumatorilor de către operatorii economici se aplică pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, de la data punerii la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă.

”Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigenţă şi transparenţă necesar în relaţia cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă şi precisă, iar operatorii economici trebuie să îşi asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu stricteţe aplicarea acestui act normativ şi nu va tolera nici un fel de abateri”, a declarat  preşedintele interimar ANPC, Sebastian Hotca.

Ne puteți urmări și pe Google News
Revista presei