Care este nivelul emisiilor de carbon produse de cele mai mari branduri de modă din lume

Care este nivelul emisiilor de carbon produse de cele mai mari branduri de modă din lume Sursa foto: Facebook/ Emisii de dioxid de carbon

Industria modei la nivel mondial este responsabilă pentru emisii semnificative de dioxid de carbon, consum de apă și deșeuri la gropile de gunoi, conform Programului ONU pentru mediu.

Graficul de mai jos este realizat de Selin Oğuz. El explorează un aspect al acestui tip de amprentă de mediu: emisiile de dioxid de carbon prin vizualizarea emisiilor celor mai mari companii de modă din lume cotate la bursă. Pentru realizarea acestuia s-au folosit rapoartele de sustenabilitate ale brandurilor.

Emisiile de dioxid de carbon ale celor mai mari branduri de modă din lume

Sursa foto: Visual Capitalist/ Emisiile de dioxid de carbon ale celor mai mari branduri de modă din lume

Care sunt cele mai mari mărci de modă din lume?

Iată care sunt cele mai mari companii de modă din lume listate la bursă, în funcție de capitalizarea de piață la 16 martie 2024. De asemenea, sunt precizare și câteva dintre mărcile din arsenalul lor.

Cele mai mari branduri de modă din lume

Sursa foto: Visual Capitalist/ Cele mai mari branduri de modă din lume

Împreună, companiile de mai sus valorează mai mult de 1,2 trilioane de dolari în capitalizarea de piață. De asemenea, acestea au reprezentat 73 de milioane de tone metrice de emisii de echivalent dioxid de carbon în 2022. Pentru a ne face o imagine clară în minte a acestui nivel de emisii. Valoarea este comparabilă cu emisiile totale din Maroc din anul 2023.

Ne puteți urmări și pe Google News

Amprenta de carbon a giganților modei

Amprenta de carbon a giganților modei

Sursa foto: Visual Capitalist/ Amprenta de carbon a giganților modei

În 2022, Nike, Inditex și Adidas s-au numărat printre cele mai mari contributoare la emisiile la nivel mondial, în rândul companiilor de modă.

O parte semnificativă a acestora a constat în emisii de domeniul 3. Acestea sunt emisii indirecte care apar în amonte și în aval de operațiunile unei companii. Câteva exemple de emisii de domeniul de aplicare 3 sunt cele rezultate din producția de materii prime și din eliminarea produselor după utilizare.

Este important de remarcat faptul că emisiile de domeniul 3 sunt cunoscute ca fiind dificil de măsurat. Acest lucru poate duce la posibilitatea ca unele companii să prezinte cifre subevaluate în rapoartele lor de durabilitate, conform visualcapitalist.com.

 

articol sustinut
Revista presei