Olaf Scholz promite să mențină pe linia de plutire o afacere de mari dimensiuni

Olaf Scholz promite să mențină pe linia de plutire o afacere de mari dimensiuni Cancelarul social-democrat Olaf Scholz al Germaniei vrea să elimine extrema dreaptă. Sursa Foto -Facebook

Guvernul german lucrează la un acord pentru a asigura viitorul Meyer Werft, un șantier naval vechi de 229 de ani și unul dintre cei mai mari constructori de nave de croazieră din lume, a asigurat joi cancelarul Olaf Scholz lucrătorii în timpul unei vizite la companie.

„Vrem cu toții să asigurăm existența continuă a șantierului naval, și odată cu el tot ceea ce depinde de el”, a declarat Scholz la o reuniune a consiliului de întreprindere, adăugând că guvernul său lucrează cu băncile și cu proprietarii familiali ai companiei la o soluție. surse familiare cu discuțiile au declarat pentru Reuters că guvernul intenționează să preia temporar o participație majoritară în șantier.

Compania spune că a înregistrat comenzi în valoare de 11 miliarde de euro în ultimele luni, inclusiv din partea grupului american de divertisment Disney (DIS.N), deschide o filă nouă.

Scholz și companiile private

Dar constructorul de nave, ai cărui clienți plătesc pentru cea mai mare parte a navelor lor de lux numai la livrare, are un deficit de finanțare de aproape 2,8 miliarde de euro din cauza efectelor întârziate ale unei încetiniri a cererii în timpul pandemiei. Vorbind mai târziu jurnaliștilor de la șantierul naval, Scholz a declarat că, dacă guvernul ar lua o participație la Meyer Werft, nu ar fi pentru totdeauna, adăugând că guvernul „nu este un constructor de nave”, dar este interesat de un viitor de succes în mâini private.

Ne puteți urmări și pe Google News

O declarație a proprietarilor a precizat că se lucrează cu viteză maximă la reorganizarea companiei, dar nu a intrat în detalii cu privire la cum ar putea arăta sprijinul guvernamental. O parte a acordului include un drept de prim refuz pentru familia Meyer în cazul unei ieșiri a statului în anii următori, au adăugat aceștia. Scholz nu a comentat detaliile planului, dar a declarat că orice soluție ar avea nevoie de aprobări din partea parlamentului și a Comisiei Europene. El a descris Meyer Werft drept o „bijuterie a coroanei industriale” pentru Germania și a lăudat navele companiei drept „mici orașe” a căror construcție necesită o serie de competențe complexe. Ministerul german al Economiei a declarat în iulie că analizează modalități de sprijinire a companiei, care intenționează să elimine 340 de locuri de muncă în următorii ani, rămânând cu o forță de muncă de cel puțin 3 100 de angajați.

Revista presei