Bucureștiul de coșmar. Motivul pentru care nu se va mai putea circula

Bucureștiul de coșmar. Motivul pentru care nu se va mai putea circula Trafic. Sursa foto: Arhiva EVZ

Bcuurești. Traficul rutier în București este un vis urât. Este părerea tuturor șoferilor care tranzitează orașul, la volanul autovehiculelor, zilnic sau ocazional. Însă lucrurile nu se vor opri aici.

Numărul mașinilor care vor circula pe șoselele din Capitală vor crește și mai mult, conform unor studii elaborate la nivelul Municipalității.

Traficul se tranformă în coșmar

Numărul vehiculelor va crește, la nivelul municipiului București, până în 2035. Potrivit estimărilor dintr-un masterplan pus în dezbatere de Primăria Capitalei, vor fi puse în circulație 900 de vehicule la fiecare 1.000 de persoane. Analiza nu ia în considerare vehiculele deținute de persoanele care închiriază locuințe, dacă sunt înmatriculate în alte județe.

„Evoluția parcului auto în municipiul București se află în creștere aproximativă de 3.5% în fiecare an pe perioada 2012 – 2022”, susține Primăria Capitalei în documentul aflat în dezbatere publică.

Ne puteți urmări și pe Google News

Primăria susține că creșterea numărului de vehicule vine pe fondul lipsei mijloacelor alternative de mobilitate. Este nevoie de mai multe benzi dedicate transportului public, facilități pietonale sau piste pentru biciclete. În lipsa facilităților, se înregistrează o creștere a numărului de vehicule înregistrate, ceea ce implică și creșterea gradului de motorizare. Iar traficul se va îngreuna și mai mult.

„Așa cum se poate observa, tendințele actuale prezintă o prognoză pentru anul 2035 în care la 1000 de persoane vor fi 900 de vehicule. Creșterea fiind de 18.71% comparând anul 2023 cu 2035”, se arată în documentul citat de Hotnews.

București

Palatul Parlamentului Sursa foto: Pixabay

Primăria Generală caută soluții

În acest context, arată experții, este nevoie de măsuri astfel încât traficul să nu devină mai rău decât în prezent. Studiul arată că bucureștenii folosesc mașinile personale deoarece orașul nu prezint soluții alternative reale de transport. În condițiile în care ar exista facilități care să permită deplasarea mai rapidă, în condiții civilizate și mai ieftine, este de așteptat ca și cetățenii să renunțe la mașinile personale.

„Prin oferirea unor soluții alternative – transport public, transport alternativ – mai eficiente (rapiditate, accesibilitate) și mai ieftine decat utilizarea autoturismului propriu, locuitorii ar avea libertatea de a alege din diferite moduri de transport, atingand astfel dezideratul care stă la baza prezentului demers: transformarea orașului dintr-unul captiv, al mașinilor, într-un oras al oamenilor fericiți și liberi în a alege alternativele de transport”, precizează masterplanul.

Nicușor Dan începe reorganizarea în Primăria Capitalei

Primăria Generală a Municipiului București. Sursa foto: EVZ

Cu a evoluat traficul din București

Conform datelor furnizate de Prefectura București, în 2011 în București și Ilfov erau înmatriculate 1.224.816 mașini. În București, la finalul anului 2011, erau înmatriculate 1.131.807 automobile. În Ilfov, numărul vehiculelor inmatriculate era de 93.009. Toate puteau fi regăsite în traficul din oraș.

În 2022, în București, erau înmatriculate 1.529.221 mașini, iar în Ilfov la 256.007, în total 1.785.228 mașini, potrivit datelor oficiale. Astfel, numărul de autovehicule înmatriculate în București a crescut cu peste 320.000, iar în Ilfov aproape s-a triplat.

Potrivit datelor de la recensământul din 2021, populația județului Ilfov era de 542.704 de locuitori. În 2011, erau înregistrați un număr de  388.738 locuitori.

Revista presei