În Republica Moldova se va construi prima uzină de transport electric

În Republica Moldova se va construi prima uzină de transport electric sursa: albasat.md

Republica Moldova. Un eveniment important se va petrece în zona economică a Republicii Moldova. Odată cu apariția primei uzine în care se vor construi mijloace de transport electric.

Acest proiect în premieră națională va demara în toamnă, lângă Trușeni. În cel mult un an va începe producția locală de autobuze și de troleibuze electrice, după cum a anunțat, vineri, ministrul dezvoltării economice și digitalizării, Dumitru Alaiba.

Proiect de anvergură: mijloace electrice de transport în comun, construite în Republica Moldova

Conform dare de ministru, compania care urmează să construiască uzina de transport electric a testat în vara anului trecut și pus pe traseu, la Bălți, un autobuz cu o autonomie de până la 70 de kilometri. Respectivul mijloc de transport poate să fi încărcat într-un timp de 30 de minute.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, compania respectivă a mai livrat la Bălți 17 troleibuze electrice, iar alte cinci urmează să ajungă la aceeași destinație până la sfârșitul lunii august.

„Pentru comunitatea locală asta înseamnă aproximativ 100 de locuri de muncă noi. Iar noi susținem producerea locală a transportului electric, fiind cel mai ecologic”, a afirmat ministrul Dumitru Alaiba, conform albasat.md.

Și în România a început producția

În altă ordine de idei, la finalul anului trecut, compania românească BMC Truck&Bus anunța că va deschide o linie de producție pentru un autobuz electric marcă proprie ce va scoate de pe bandă, pentru început, 200 de unități pe an.

România produce și exportă autobuze electrice la Ciorogârla, în apropiere de București. Linia de producție va fi extinsă până la capacitatea de  7-800 de unități anual. BMC vrea să devină exportator al acestor autobuze electrice.

Printre țările exportatoare de astfel de mijloace de transport se numără:

Germania - Mercedes şi MAN, Cehia (SOR), Olanda (Ebusco), Polonia (Solaris), Suedia (Volvo și SCANIA).

În afara spațiului Uniunii Europene, Turcia reprezintă un alt mare producător de autobuze electrice. China este, însă, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători la un loc.

 

articol sustinut
Revista presei