Proiectul taxelor pentru zone cu emisii scăzute, retras de Ministerul Dezvoltării

Proiectul taxelor pentru zone cu emisii scăzute, retras de Ministerul Dezvoltării Trafic. Sursa foto: Arhiva EVZ

România. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a retras marți proiectul de hotărâre de guvern care propunea implementarea unor taxe pentru vehiculele care circulă în zonele cu emisii reduse.

Proiectul stipulează că municipalitățile din marile orașe vor stabili „zone cu emisii reduse” (ZNSE), unde șoferii de vehicule poluante care traversează aceste zone vor fi obligați să achite o taxă.

Supravegherea acestor zone va fi realizată prin camere video.

Proiectul referitor la taxele pentru mașinile care circulă în zone cu nivel scăzut de emisii, retras

MDLPA a decis să retragă proiectul de hotărâre de guvern pentru a permite o consultare mai extinsă cu partenerii din Coaliția de Guvernare, precum și cu reprezentanții organizațiilor asociative ale autorităților locale, ai mediului de afaceri și ai societății civile.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Proiectul, lansat în consultare publică, în data de 26 iulie a.c., are în vedere aplicarea prevederilor Legii nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă, act normativ adoptat de Parlamentul României (ca urmare a consultării în cadrul Coaliției de Guvernare) și publicat în Monitorul Oficial al României pe 31 mai 2023, și care precizează că, «în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, ministerul de resort, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii elaborează metodologia de elaborare a regulilor de acces, a modului de aplicare a tarifelor, precum și a excepțiilor aferente ZNSE, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului»”, se arată în comunicatul transmis de MDLPA.

Emisii, poluare

Emisii. Sursa foto: Dreamstime.com

Perioadă de acomodare de un an

Ministerul Dezvoltării stipula în proiect că autoritățile locale vor avea libertatea de a decide amplasarea și dimensiunea zonelor cu emisii scăzute, precum și tipurile de vehicule care pot accesa aceste zone fără restricții, în funcție de norma de poluare și tipul de combustibil utilizat.

Ele urmau să stabilească, de asemenea, dacă se impun restricții sau tarife pentru accesul în aceste zone.

Majorarea TVA

Taxe. Sursa foto: Dreamstime.com

Astfel, posesorii de vehicule non-Euro nu ar fi urmat să fie supuși unor taxe, cu condiția să nu intre în aceste zone delimitate.

„Totodată, se instituie o perioadă de acomodare de un an de zile, ceea ce înseamnă că obligativitatea respectării prevederilor din Legea nr. 155/2023 și din proiectul de HG ar intra în vigoare începând cu data de 31 mai 2026”.

Revista presei
Parisul la răscruce