Cel mai complex șantier din România. Imagini spectaculoase de pe Autostrada PItești-Sibiu
- Ionel Sclavone
- 20 martie 2024, 11:40
Autostrada A1, Pitești-Sibiu, este considerată cea mai complexă lucrare de investiții derulată de Ministerul Transporturilor. În ciuda dificultăților, lucrările au fost finalizate în proporție de peste 60%, anunță Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a postat imagini spectaculoase de pe autostrada Pitești - Sibiu. Lucrările se desfășoară pe toate tronsoanele șantierului, iar procentul de realizare a ajuns la 63,5%.
Autostrada A1, cel mai complex proiect românesc
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat imagini de pe șantierele autostrăzii Sibiu-Pitești. Aceasta este considerată cea mai complexă lucrare de investiții derulate de Ministerul Transporturilor prin CNAIR. Conform ministrului, autostrada A1 este finalizată în proporție de 63,5%.
De altfel, secretarul general în Ministerul Transporturilor, Mariana Ioniță, preciza, zilele trecute, acest proiect va fi lucrat, concomitente, de la un capăt la altul. Ea spunea că oamenii trebuie să aibă răbdare, în ciuda traficului greu, câțiva ani.
„Vă rugăm să ne toleraţi cu Valea Oltului, pentru că, pe lângă traficul acela infernal, se adaugă şi cel generat de transportul materialelor de construcţii spre şantiere. Şi anul acesta vă informăm că începe tot Sibiu-Piteşti, de la un cap la altul, adică se va lucra şi la loturile 2 şi 3, în zona tunelurilor. Deci, câţiva ani trebuie să avem răbdare”, a subliniat Ioniţă.
@sorin.grindeanu7 Lucrări la Secțiunea 5 Curtea de Argeș- Pitești din Autostrada Sibiu-Pitești #fyp #Romania #infrastructure #A1 ♬ Eye of the Tiger - Survivor
Cum se lucrează la tunelurile Alina și Daniela
Conform informațiilor din spațiul public austriecii de la PORR avansează serios cu cele două tuneluri Alina și Daniela, care traversează Munții Carpați la nivel de autostradă. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a fost în vizită pe autostrada Sibiu - Pitești și a arătat că lucrările pe șantier sunt în avans. El a precizat că străpungerea se va încheia în primăvara anului viitor.
Şoseaua va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte. Lucrarea va trebui încheiată până în 2028 conform angajamentelor. Noua autostradă va trece pe deasupra râului Olt și va traversa, prin tuneluri, Muncții Carpați.
„Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1 primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers”, a arătat Ionel Scrioșteanu.
Autostrada Pitești-Sibiu trebuie recepționată în 2027
Lucrările pe A1, între Pitești și Sibiu, ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2027, conform termenelor contractuale. Autoritatea contractantă a împărțit șantierul în cinci loturi de autostradă, în funcție de dificultate:
Lotul 1: Sibiu - Boița - 13,17 km, este construit de Porr Construct. Contractul a fost atribuit în aprilie 2019, pentru 613 mil lei (cca 127 mil euro). Lucrările au început în aprilie 2020 și s-a încheiat.
Lotul 2: Autostrada Boița - Cornetu - 31,33 km, construit de Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret. Contractul a fost atribuit tot în aprilie 2019, iar lucrările au început un an mai târziu. Contractul a fost evaluat la 4,250 miliarde lei, fără TVA (cca 850 mil euro). Termenul de recepție a fost martie 2023.
Lotul 3: Cornetu - Tigveni - 37,4 km, construit de Astaldi/WeBuild a fost estimat la 5,32 miliarde lei, fără TVA (cca 1 miliard de euro). Contractul a fost semnat în mai 2022 (12 luni proiectare + 45 luni execuție), iar lucrările la autostrada respectivă se vor încheia în decembrie 2027.
Lotul 4: Tigveni – Curtea de Argeș – 9,86 km, construit de Porr Construct, a fost estimat la 1,67 miliarde lei, fără TVA (cca 334 mil. euro). Contractul are ca termen de finalizare luna martie 2027.
Lotul 5: Curtea de Argeș - Pitești – 30,35 km, est construit de Astaldi SpA care va încasa 1,71 miliarde lei, fără TVA (cca 340 mil. euro). Contractul a fost semnat în mai 2020 și urmează să fie recepționat în septembrie 2025.