Încep lucrările la drumul expres Arad - Oradea. Acesta va lega nordul Europei de sudul Europei
- Bianca Ion
- 14 februarie 2024, 08:59
Încep lucrările la drumul expres Arad - Oradea. Una dintre cele mai importante legături rutiere din Europa va fi construită în România.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a comunicat că vor fi demarate lucrările la drumul expres Arad-Oradea, un proiect care va conecta nordul și sudul Europei, traversând teritoriul României.
În alte țări europene, rețeaua de autostrăzi este deja dezvoltată, România rămânând în urmă în acest sens.
Ce a anunțat Sorin Grindeanu
Ministrul a precizat că acest drum expres va conecta nordul Europei cu sudul Europei.
„Un proiect important pentru tot ce înseamnă legarea nordului Europei de sudul Europei”, spune ministrul Transporturilor.
„Săptămâna viitoare, probabil, CNAIR-ul va lansa în licitație Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face Gdansk, adică de la Marea Baltică până la Salonic, la Marea Egee, se face Gdansk – Varșovia – Cracovia – Košice, în Slovacia, – Debrecen, Ungaria, – Oradea – Arad – Timișoara – Moravița – Belgrad – Salonic. Ăsta e cel mai scurt drum. Săptămâna viitoare se lansează în licitație Arad – Oradea, care trebuie să se continue în sud cu Timișoara – Moravița”, a explicat Sorin Grindeanu.
Câți kilometri va avea drumul expres Arad-Oradea
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,1 kilometri, cu patru benzi de circulație. În cadrul proiectului sunt incluse și tronsoanele de legătură, cum ar fi drumul către orașul Salonta din județul Bihor, cu o lungime de 5 kilometri, drumul de legătură către Arad, de 3 kilometri, și drumul de legătură către punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), care măsoară 9,85 kilometri. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 de kilometri.
Lucrările drumului expres Arad - Oradea vor fi împărțite în trei tronsoane
Lucrările drumului expres vor fi împărțite în trei tronsoane:
- Oradea – Salonta
- Salonta – Chișineu Criș
- Chișineu Criș – Arad
Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, se ridică la aproximativ 10,7 miliarde de lei, inclusiv TVA. Suma deja achitată de cele patru autorități partenere în acest proiect, respectiv Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad, va fi recuperată din fonduri europene.