IRU îndeamnă Comisia Europeană să scurteze timpul de așteptare la frontieră

IRU îndeamnă Comisia Europeană să scurteze timpul de așteptare la frontierăVamă. Sursa foto: Poliția de Frontieră

Sectorul transportului rutier este profund îngrijorat de faptul că măsurile suplimentare de control la frontieră introduse de Bulgaria și România pentru combaterea migrației neregulate, în contextul aderării la zona Schengen, au consecințe negative disproporționate asupra transportului de mărfuri și comerțului.

De-a lungul anilor, camioanele obișnuiau să aștepte perioade semnificativ de lungi pentru a traversa frontierele României cu Ungaria și Bulgaria, cu o medie de șase ore per traversare, care putea ajunge până la 72 de ore.

România în Schengen. Timpii de așteptare la frontieră, cresc de la an la an

În urma noilor măsuri de control la frontieră, timpii de așteptare devin chiar mai critici. Există acum rapoarte conform cărora camioanele înregistrate în UE și non-UE așteaptă până la cinci zile pentru a traversa aceste frontiere.

În ceea ce privește frontierele externe ale UE, informațiile primite de la companiile de transport rutier de mărfuri - din Bulgaria, Cehia, Grecia, Ungaria, România și Turcia - indică faptul că camioanele așteaptă la frontierele externe ale UE ale Bulgariei timp de patru până la cinci zile.

Printr-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Uniunea Internațională a Transportului Rutier (IRU) a cerut președintelui să sprijine urgent transportul liber intra-UE de mărfuri pe drum la frontierele Schengen și la celelalte frontiere intra-UE, precum și să sprijine fluxurile eficiente de camioane la frontierele externe ale UE.

Schengen, vis tot mai îndepărtat pentru România. Austria își menține veto-ul

Schengen. Sursa foto: Arhiva EVZ

Consecințe negative asupra transportului de mărfuri

„În timp ce sectorul nostru este pe deplin de acord că România și Bulgaria ar trebui să facă parte din zona Schengen, înțelegem că li se cere să implementeze măsuri suplimentare pentru a gestiona fluxurile de imigrație. Din păcate, aceste acțiuni au consecințe negative disproporționate asupra transportului de mărfuri și comerțului”, a transmis secretarul General al IRU, Umberto de Pretto.

IRU solicită Comisiei Europene să intervină și să recomande statelor membre să implementeze coridoare cu linii verzi pentru camioane în cadrul UE.

Vamă, Republica Moldova

Vama. Sursa foto: NewsMaker

IRU cere intervenția Comisiei Europene pentru reducerea timpului la frontiere

Comisia ar trebui, de asemenea, să încurajeze statele membre relevante să-și mărească capacitatea de inspecție la frontierele externe ale UE, să respecte regulile și procedurile Convenției TIR și să furnizeze informații transparente despre timpul de așteptare estimat la frontierele externe.

„Avem încredere că intervenția promptă a Comisiei Europene poate contribui la menținerea unui flux eficient de transport rutier de mărfuri în cadrul UE, precum și între UE și partenerii săi comerciali”, potrivit unui comunicat.