Cine este fostul militar Stockton Rush, pasager al submarinului dispărut și CEO al companiei responsabilă de călătorie

Cine este fostul militar Stockton Rush, pasager al submarinului dispărut și CEO al companiei responsabilă de călătorieSursa: Twiter

Submersibilul a dispărut în apele Atlanticului cu cinci persoane la bord, iar oxigenul pregătit pentru călătorie se va epuiza joi după-amiază.

Misiunea captivantă a constat în explorarea rămășițelor "Titanicului" dintr-un submarin, dar la 105 minute după scufundare, primele semne de avertizare s-au stins. Submersibilul a încetat să mai emită semnale și nu s-a mai ştiut nimic de el. La bord, se află cinci persoane pe care Garda de Coastă din Boston intenționează să le găsească înainte ca oxigenul furnizat pentru călătorie să se epuizeze, joi la începutul după-amiezii.

Unul dintre cei cinci călători este CEO-ul companiei OceanGate, responsabilă de organizarea acestei serii de călătorii oceanice foarte scumpe. Ceilalți patru sunt milionarul britanic Hamish Harding, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani), și fiul său, Suleman Dawood (19 ani), exploratorul și fostul militar francez Paul-Henry Nargeolet.

Omul de afaceri Stockton Rush, a cărui companie percepe 250.000 de euro pentru fiecare călătorie în acest submarin pentru a explora epava navei oceanice naufragiate, a fondat OceanGate în urmă cu 13 ani și este directorul general al acesteia.

Sarcina lui este să "supravegheze strategiile financiare și de inginerie" și să planifice strategii de dezvoltare a submarinelor cu o capacitate de până la 6.000 de metri, potrivit site-ului OceanGate, unde compania se laudă că este "cel mai important furnizor de submersibile cu echipaj pentru charter și cercetare științifică". De asemenea, este ceva obișnuit ca oamenii să afle din publicațiile de specialitate de inginerie despre vehicule submersibile cu echipaj pentru operațiuni subacvatice.

Submarinul dispărut în Atlantic

Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru transport cu avioane din lume când a fost declarat căpitan la Institutul de Formare pentru Jet United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani, după care și-a continuat pregătirea la prestigioase colegii Princeton și Berkeley. A ajuns primul ofițer DC-8 (gradul său de căpitan) în timpul verilor de colegiu, cu misiuni în Arabia Saudită, Cairo, Damasc, Mumbai, Londra, Zurich și Khartoum.

În 1989, Rush a construit personal o aeronavă experimentală, botezată "Glasair III", pe care încă o deține și care încă zboară. De asemenea, a realizat un submersibil pentru două persoane, Kittredge K-350, cu care a făcut peste 30 de scufundări până în prezent.

După mulți ani dedicați aviației militare, participând chiar și la programe de rachete anti-sateliți, a început să fie interesat de lumea subacvatică.

În ultimii 20 de ani, potrivit informațiilor furnizate de OceanGate, Rush a supravegheat dezvoltarea mai multor companii de proprietate intelectuală de succes. CV-ul său include producători de sisteme sonare mici de înaltă frecvență, dispozitive de control de la distanță fără fir, managementul canalului post-vânzare și raportare financiară sau Teledyne Inc, un furnizor de top de tehnologii subacvatice de ultimă generaţie.

În ultimul deceniu, s-a dedicat aproape exclusiv marelui său proiect profesional, OceanGate, care organizează excursii de explorare la rămășițele Titanicului, un echilibru între cercetare și turismul de milioane de dolari care l-ar putea costa acum viața. (Rador)