Metoda simplă prin care șoferii pot rezolva litigiile cu asiguratorii RCA. Nu mai trebuie să se adreseze instanței

Metoda simplă prin care șoferii pot rezolva litigiile cu asiguratorii RCA. Nu mai trebuie să se adreseze instanțeiAsigurare RCA. Sursa foto: Arhiva EVZ

Mulți dintre șoferi nu știu că există o metodă simplă și legală pentru a rezolva problemele pe care le au cu firmele de asigurare. Conducătorii auto nu trebuie să se mai adreseze instanțelor de judecată pentru a-și recupera banii.

Aproximativ 1.000 de clienți care aveau încheiate polițe RCA cu firme de asigurări au reușit să recupereze sume consistente. Un șofer chiar a înregistrat un record, este vorba de un dosar de 200.000 de lei. SAL-Fin este instituția care se ocupă cu rezolvarea amiabilă dintre dintre consumatori și comercianții de produse financiarea nebancare. De cele mai multe ori se apelează la această instituție în cazul asigurărilor RCA. Instituția a rezolvat problemele a mii de șoferi.

Conciliatorii SAL-Fin s-au ocupat de 1.200 de dosare doar în 2022, iar 782 de șoferi au avut câștig de cauză. În jur de 120 de șoferi au contestat în instanță asiguratorii, dar cazurile nu sunt finalizate încă. Acest lucru înseamnă că aproape 800 de șoferi și-au rezolvat problemele cu daunele din RCA. Este important de precIzat că timpul mediu de rezolvare al unui litigiu a fost de doar 42 de zile.  SAL-Fin este o instituție de luat în seamă pentru că te va ajuta să îți rezolvi disputa cu asiguratorii într-un timp foarte rapid.

Este important ca toți șoferii să știe de existența acestei entități, mai ales, pentru că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a primit foarte multe petiții privind numărul de conflicte dintre asiguratorii RCA și păgubiți. De asemenea, și numărul de procese dintre firmele de asigurare și șoferi este în creștere. Majoritatea cazurilor care au avut un rezultat favorabil pentru consumatori vizează societatea Euroins, care este urmată de Groupama, Grawe, Generali și Asirom.

Ce probleme au avut șoferii cu polițe RCA

Aproape toate dosarele pe care SAL-Fin a trebuit să se ocupe au vizat piața asigurărilor auto. Principalele probleme pe care asiguratorii auto le-au invocat au fost în legătură cu depășirea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA. Mulți dintre ei au solicitat ca șoferii să plătească cuvenite pentru întârzierile.

În același timp, clienții păgubiți au spus că a existat o diferență mare între sumele propuse de către asigurători în dosarele de daună și calculele pe care consumatorii le-au primit în urma evaluărilor sau constatărilor din unitățile de service (în cazul RCA). În cazul celorlalte asigurări, a fost observată o diferență mare între sumele propuse de asigurători și sumele maximale prevăzute în contractele de asigurare.

De asemenea, clienții au reclamat și că asiguratorii au stabilit valorea poliței RCA, în cazul daunelor totale, fără să țină cont de toate dotările vehiculelor în cauză. Mulți șoferi au acuzat asiguratorii auto că nu au comunicat transparent calculele pe care aceștia le fac în stabilirea cuantumului daunelor. În plus, asiguratorii nu au justificat suficient soluțiile adoptate, potrivit Economica.net.

Ne puteți urmări și pe Google News