Facebook Meta va plăti 725 de milioane de dolari pentru a tranșa procesul colectiv privind Cambridge Analytica
- Mădălina Dinu
- 24 decembrie 2022, 08:21
Compania mamă a Facebook, Meta Platforms, a acceptat să plătească 725 de milioane de dolari (682 de milioane de euro) pentru a soluționa un proces colectiv care acuză rețeaua de socializare că a partajat datele utilizatorilor fără permisiune cu firma britanică de cercetare de piață Cambridge Analytica.
Înțelegerea, care necesită aprobarea judecătorului federal care supervizează procesul, ar pune capăt procesului deschis în 2018 de utilizatorii Facebook după ce s-a aflat că firma Cambridge Analytica, legată de campania prezidențială din 2016 a lui Donald Trump, a accesat datele a până la 87 de milioane de utilizatori ai rețelei de socializare.
Este „cea mai mare recuperare făcută vreodată într-un proces colectiv de confidențialitate a datelor și cea mai mare sumă pe care Facebook a fost de acord să o plătească pentru a soluționa o acțiune colectivă privată", a declarat firma de avocatură Keller Rohrback, care a reprezentat interesele reclamanților, în documentul depus în instanță cu privire la tranzacție.
„Am căutat o înțelegere pentru că este în interesul comunității și al acționarilor noștri”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta într-o declarație trimisă prin e-mail.
Facebook, amendat de Comisia Federală pentru Comerț
„În ultimii trei ani, ne-am reînnoit atenția asupra confidențialității și am implementat un program cuprinzător de confidențialitate. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm să construim servicii pe care oamenii le iubesc și în care să aibă încredere, având în prim plan confidențialitatea”, adaugă el.
În vara anului 2019, Facebook a fost amendat cu 5 miliarde de dolari și 100 de milioane de dolari (4,709 miliarde de euro și, respectiv, 94 de milioane de euro) de către Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și Comisia americană pentru valori mobiliare și burse (SEC) în legătură cu cazul Cambridge Analytica.
În plus, FTC a îndemnat apoi multinaționala să creeze o nouă structură corporativă pentru a face Facebook mai responsabil pentru deciziile pe care le ia în ceea ce privește confidențialitatea utilizatorilor săi, potrivit Forbes.
De la izbucnirea scandalului, reţeaua de socializare şi-a modificat politica privind protecţia vieţii private. Gigantul american a suprimat acesul la datele utilizatorilor al câtorva mii de aplicaţii, suspectate de faptul că abuzau de ele. Meta le-a facilitat navigatorilor pe Internet calibrarea restricţiilor în privinţa împărtăşirii informaţiilor personale.