Podul de la Brăila. Imagini spectaculoase cu cea mai înaltă construcție din România. Ce surprize îi așteaptă pe șoferi. Video
- Andrei Narița
- 31 iulie 2022, 13:30
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va deveni o zonă de agrement ce va aduce mii de turiști din toată lumea. Autoritățile au în plan să construiască un restaurant și o zonă de parking pentru bărci.
Podul de la Brăila, cea mai înaltă construcție din România, va avea un restaurant pescăresc și o zonă parking pentru bărci.
Președintele Consiliului Județean (CJ) Brăila, Francisk Iulian Chiriac, a vorbit despre planul său prin care să atragă mii de turiști.
„Ne dorim o zonă de agrement la piciorul podului, cu restaurant pescăresc, cu parking de bărci, astfel încât să putem gestiona podul ca şi obiectiv turistic, de plimbare noaptea, seara şi plimbări pe Dunăre, de ce nu, între Brăila şi Galaţi”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Brăila.
Podul peste Dunăre va fi finalizat spre sfârșitul anului 2022
Până în prezent, „Golden Gate” de România este realizat în proporție de 70%, iar constructorii au anunțat că se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe malul dinspre Tulcea și Brăila.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă lucrare realizată în ultimii 30 de ani în România. Investiția presupune amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 sunt în județul Tulcea. Potrivit planului, podul are trei deschideri, iar de-o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de 110 metri fiecare.
De asemenea, drumul principal va avea două benzi și va lega județul Brăila de Tulcea. Mai mult, vor fi realizate mai multe intersecții giratorii, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
Podul de peste Dunăre figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030. Acesta va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei.
Valoarea totală a construirii podului este de 2,3 miliarde de lei ( 500 de milioane de euro), iar lucrările au început la sfârșitul anului 2018. Proiectul este construit de companiile Astaldi, din Italia, şi IHI Infrastructure System, din Japonia, fiind cele care au câştigat licitaţia cu cele mai bune oferte depuse pentru proiectarea şi execuţia podului.