Cătălin Drulă a ieșit la atac, dar nu și-a făcut temele. Moment jenant în timpul dialogului cu Lucian Bode
- Nicolae Comănescu
- 15 iunie 2022, 19:43
Liderul USR, Cătălin Drulă, a avut un dialog încins, miercuri, cu ministrul de Interne, Lucian Bode. În timpul reproșurilor făcute demnitarului, Drulă a dat de înțeles că nu știa despre o ordonanță care are efecte din ianuarie.
Cătălin Drulă, președintele interimar al USR, a avut o discuție încinsă, miercuri, cu Lucian Bode, ministrul de Interne.
Îmblânzirea sancțiunilor pentru șoferii indisciplinați a dus la multe dezbateri în ultima vreme. Cătălin Drulă acuză coaliția PNL-PSD-UDMR că distrug codul rutier și le permis șoferilor șmecheri să facă ce vor pe șosele.
Discuții încinse între Cătălin Drulă și Lucian Bode
Liderul USR a venit la Senat, acolo unde a avut loc o dezbatere pe tema siguranței rutiere, pentru a-i cere ministrului de interne Lucian Bode să își convingă colegii de partid să nu voteze modificările. A urmat un tăios schimb de replici. Ministrul l-a pus pe Drulă într-o situație jenantă. El a afirmat că nu susţine aceste modificări şi. Foarte important, o ordonanţă de urgenţă pe această temă îşi produce deja efectele, fiind în vigoare din luna ianuarie a acestui an.
Bode: Ai terminat?
Drulă: Aţi terminat, în primul rând. Să păstrăm un pic… Vă rog, domnule ministru!
Bode: Ştiam că ai trecut de momentul ăsta, dar dacă ai uitat… Domnule preşedinte. În primul rând, niciodată nu m-ai auzit pe mine spunând că susţin aceste modificări. Faci afirmaţii nejustificate.
Drulă: Deci PNL-ul le votează sau nu?
Bode: Faci afirmaţii nejustificate că ministrul de Interne susţine aceste modificări.
Drulă: Aţi avut reprezentant în comisie, la nivel de secretar de stat. Sunteţi obligat legal
Bode: Niciodată nu am pus şedinţa comisiei în paralel cu trei-patru şedinţe. Asta ai făcut! Ai pus şedinţa comisiei exact (…)
Drulă: Le aprobaţi sau nu?
Bode: Guvernul a aprobat un proiect de ordonanţă.
Drulă: Sunteţi secretar general PNL, ministrul de Interne şi aţi trebui să spuneţi dacă aceste măsuri pentru şmecherii de la volan sunt susţinute de PNL. Bode: Cine a făcut aceste modificări pentru şmecherii la volan?
Drulă: PNL, PSD şi UDMR au votat toţi în unanimitate. Eu am argumentat. A fost de la dumnevoastră o doamnă comisar pe care nici nu o lăsau să vorbească. A trebuit ca eu de la Opoziţie… Doamna Dragnea, o coincidenţă de nume
Bode: Cine conduce şedinţa?
Drulă: Conducerea şedinţei o asigur eu. Colegii dumneavoastră săriseră cu picioarele pe doamna (comisar). Eu i-am dat cuvântul. A încercat cu vocea joasă că e împotrivă şi au sărit toţi de la PNL, PSD şi UDMR. Intră la vot final în plen. Sunteţi politician ca mine. PNL votează împotrivă?
Bode: Evident că nu susţin aceste modificări.
Drulă: PNL votează împotrivă?
Bode: Bineînţeles că nu susţin aceste modificări pentru că nu le-am propus eu. Am propus această OUG.
Iată ce declara Lucian Bode în cadrul Forumului dedicat siguranţei rutiere de la Palatul Parlamentului, cu privire la ordonanţa care-şi face deja efectele din luna ianuarie.
„Este vorba în principal de neregulile comise în trafic care sunt încadrate în paradigma comportamentului agresiv pe șosele.
Astfel, au fost instituite 9 noi contravenții ce sunt încadrate ca și comportament agresiv în trafic, acestea fiind sancționate cu amenzi din clasa a II și III de sancțiuni, respectiv de la 580 lei la 1.160 lei.
Totodată, au fost introduse noi prevederi ce vizează sancționarea nerespectării regulilor de circulație pe autostradă, fiind instituite sancțiuni mai aspre în cazul circulației nejustificate pe banda de urgență a autostrăzilor și a fost introdusă sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru 120 de zile în cazul comiterii unor abateri de circulație pe autostradă.
De la data intrării în vigoare a OG nr. 1 din 2022, au fost aplicate deja peste 1.000 sancțiuni contravenționale pentru comportament agresiv și aprox. 40 de sancțiuni contravenționale pentru comportament agresiv urmat de accident soldat cu pagube materiale.
Vreau să subliniez faptul că noile prevederi legale, de înnăsprire a sancțiunilor și de sancționare a comportamentului agresiv în trafic, își dovedesc eficiența, fiind înregistrată, în perioada de după adoptarea acestora, o reducere a numărului de accidente rutiere grave (-54), a persoanelor decedate (-20), precum și a răniților grav (-48), comparativ cu perioada similară a anului 2021.”