Mark Zuckerberg aduce lumea virtuală mai aproape de oameni. Compania Meta va deschide primul magazin fizic din lume

Mark Zuckerberg aduce lumea virtuală mai aproape de oameni. Compania Meta va deschide primul magazin fizic din lumeMeta / Sursa foto: Dreamstime.com

Compania Meta, cunoscută anterior sub denumirea de Facebook, va deschide primul său magazin fizic. În cadrul acestuia, clienții vor putea testa hardware-ul dezvoltat de Meta, cum ar fi Ray-Ban Stories (ochelarii inteligenți Ray-Ban creați împreună cu Meta), hardware-ul de apelare video independent Portal și casca VR imersivă Oculus Quest 2.

Gigantul tehnologic Meta își va lansa primul magazin fizic pe data de 9 mai, în Burlingame, California. Înainte de Meta, în cadrul Facebook, reprezentanții companiei au încercat să organizeze demonstrații Oculus în locațiile retailerului de electronice Best Buy.

Succesul a fost unul limitat, în ciuda faptului că au dedicat o suprafață excelentă a magazinului pentru dispozitive și demonstrații, potrivit informațiilor apărute în presa internațională.

Meta își deschide primul magazin fizic în California

Este posibil ca natura imersivă a experienței să fi făcut ca acest produs să fie un produs neplăcut pentru ca oamenii să-l încerce în magazine pline de străini. Demonstrațiile s-au încheiat odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus.

Revenind, însă, noul magazin Meta se va concentra pe faptul că va permite clienților să testeze hardware-ul dezvoltat de Meta, cum ar fi Ray-Ban Stories (ochelarii inteligenți Ray-Ban creați împreună cu Meta), hardware-ul de apelare video independent Portal și casca VR imersivă Oculus Quest 2.

Se va bucura Mark Zuckerberg de un nou succes?

Unele dintre produsele planificate pentru demonstrații în cadrul magazinului Meta, inclusiv Oculus Quest 2, rămân disponibile în marii retaileri de electronice, precum Best Buy, și în retailerii generaliști, precum Walmart, conform unui comunicat de presă emis de gigantul tehnologic. În cazul în care magazinele Meta s-ar extinde, ar putea pune Meta în concurență mai directă cu proprii săi parteneri de retail.

Rămâne o întrebare deschisă dacă Mark Zuckerberg va reuși să gestioneze cu succes demonstrațiile din magazine mai bine decât a făcut-o Best Buy în urmă cu câțiva ani. O altă mare companie globală de tehnologie s-a poticnit recent în încercările sale de a oferi o experiență fizică satisfăcătoare de vânzare cu amănuntul.

Eșecul înregistrat de Amazon

În martie, Amazon.com a închis toate cele 68 de magazine Amazon Books, Amazon 4-Star și magazinele sale fizice de tip pop-up din întreaga țară. Compania a declarat că intenționează să se concentreze asupra prezenței sale fizice în lumea alimentară și de proximitate și asupra tehnologiei sale Just Walk Out.

Michael Pachter, analist la Wedbush Securities, a declarat pentru Reuters că această mișcare a rezultat din faptul că Amazon a descoperit că „comerțul cu amănuntul este greu”.

În același timp, alți giganți tehnologici, în mare parte virtuali, au refuzat ideea magazinelor fizice în ultimii ani.

De exemplu, Google a anunțat recent că intenționează să deschidă un magazin Google Store fizic în Brooklyn, alăturându-se astfel primei sale locații independente din Chelsea, potrivit The Real Deal.

Ne puteți urmări și pe Google News