Se scumpesc livrările prin curierat! Competiția se intensifică: „Magazinele online vor câștiga un avantaj competitiv prin menținerea unei balanțe optime”

Se scumpesc livrările prin curierat! Competiția se intensifică: „Magazinele online vor câștiga un avantaj competitiv prin menținerea unei balanțe optime” Cumpărături online. Sursa foto: Arhiva EVZ

Se așteaptă scumpiri în rândul serviciilor de curierat, după creșterea prețurilor la combustibil, dar și a fenomenului inflaționist care a lovit România. Inflația a urcat la 8,53% în luna februarie, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS). În acest context, servicile de curierat sunt și ele afectate, dacă luăm în calcul faptul că mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele de natură alimentară cu 8,84%, iar sectorul serviciilor cu 6,08%.

Dată fiind creșterea de prețuri la serviciile conexe, piața de e-Commerce urmează să treacă printr-o criză, ce se traduce prin presiuni de natură competitivă în mediul online, conform profit.ro.

Se intensifică lupta pentru profit din online

Astfel, din a doua parte a anului curent, lupta acerbă pentru profit va fi și mai intensă în rândul afacerilor cu activitate online, conform analizei efectuate de o companie de tehnologie, numită Innoship.

Inflația a urcat la 8,53% în luna februarie, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS). În acest context, servicile de curierat sunt și ele afectate, dacă luăm în calcul faptul că mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele de natură alimentară cu 8,84%, iar sectorul serviciilor cu 6,08%.

Ne puteți urmări și pe Google News

Creșteri în vânzările online din 2021

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) transmite că domeniul e-commerce din țara noastră ajungea, la sfârșitul anului 2021, la 6,2 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu 10% mai mult decât în 2020, când pragul atins era de 5,6 miliarde de euro.

„În contextul economic actual, plin de scumpiri variate, magazinele online vor câștiga un avantaj competitiv prin menținerea unei balanțe optime între un cost de curierat cât mai scâzut și o performanță a livrării pe măsura așteptărilor”, a transmis Viorela Lucescu, ce ocupă funcția de Head of Marketing & Growth Innoship.

Conform unui raport Eurostat din 2022, un procent de 88% din cetățenii români au utilizat internetul în anul 2021, o creștere de trei procente comparativ cu anul 2020, când erau doar 85%.

Mai mult, 44% dintre cetățenii ce utilizează internetul au făcut cumpărături online în 2021.

Cumpărăturile online au atins cote inimaginabile în pandemie

Pandemia a făcut cumpărăturile online să explodeze. Românii s-au axat pe articolele de îmbrăcăminte și pe cele de amenajare a locuințelor. Comerțul online din țara noastră a crescut într-un ritm în care nimeni nu se aștepta.

Pandemia a făcut cumpărăturile online să explodeze. Românii s-au focusat pe articolele de îmbrăcăminte și cele de amenajare a locuințelor. Comerțul online din țara noastră a crescut într-un ritm în care nimeni nu se aștepta.

Care au fost cele mai căutate produse

Pandemia i-a făcut pe români să se adapteze. Puși în fața faptului împlinit, oamenii s-au orientat foarte mult spre a face cumpărături online. Aceștia au gătit, au făcut cumpărături, ba chiar au decis să ia un animal de companie.

Cele mai căutate produse au fost cele pentru amenajarea locuințelor și grădinilor. A fost o explozie de vânzări și în materie de mobilier de birou, laptopuri și tablete însă mulți și-au luat și biciclete ori aparate de fitness. Noul stil de viață se reflectă inclusiv în vestimentație.

Ce a declarat Robert Berza, manager general Fashion Days

Robert Berza, manager general Fashion Days: „Au explodat de-a dreptul creșterile în ceea ce privește îmbrăcamintea sportivă, pantaloni de trening sau tricouri, pijamale pur și simplu la un moment dat în câteva zile ne-au dispărut din stocuri și am încercat să găsim furnizori de așa ceva în regiune sau în Asia. Este genul de îmbrăcăminte în care poți să stai cam 24 de ore”.

Pentru că oamenii au început să facă mișcare acasă, pantofii de stradă au fost înlocuiți cu cei sport. În paralel, vânzările la ceasuri mecanice s-au prabușit, dar au crescut vertiginos cele la ceasuri inteligente.

„S-ar putea să crească prețurile, pentru că transportul din China a crescut extrem de mult în momentul de față transportul pe mare și pe avion, și, cu siguranță, asta va impacta multe produse, cel puțin în această primă jumatate de an”, a mai completat acesta.